3 191 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Hur hänga tryckkärl i taket
Jag monterade ner tryckkärlet från taket för ett par månader sedan, och hittar nu inte takfästet och kommer inte ihåg hur det set ut.
Någon som vet vart man får tag på ett nytt, eller hur man annars kan lösa det?
Någon som vet vart man får tag på ett nytt, eller hur man annars kan lösa det?
Dessvärre sitter inte takreglarna passande över tryckkärlet... någon idé?
Funderar på att sätta två vinkeljärn som ett Z så att jag kan köra igenom en gängstav från tryckkärlet i det nedre hålet och skriva andra sidan i taket. Men då blir det skruvat i taket (spåntak), kanske inte håller?
Funderar på att sätta två vinkeljärn som ett Z så att jag kan köra igenom en gängstav från tryckkärlet i det nedre hålet och skriva andra sidan i taket. Men då blir det skruvat i taket (spåntak), kanske inte håller?
Du fick ett alldeles utmärkt råd om takjärn varför inte använda det? De finns ju i 2-meterslängder så du borde hitta en regel eller två beroende på vilket håll du vänder detchrille112 skrev:
Ja, jag kom på det senare att min motfråga var rätt korkad 
Har letat på Biltema, K-rauta och Jula efter takjärn det men hittar inte. Någon som vet vart man få tag på det förutom på nätet?
Tror ni det täcker att skruva i spikläkten för innertaket (28x70) eller bör jag försöka hitta en takstol?
Har letat på Biltema, K-rauta och Jula efter takjärn det men hittar inte. Någon som vet vart man få tag på det förutom på nätet?
Tror ni det täcker att skruva i spikläkten för innertaket (28x70) eller bör jag försöka hitta en takstol?
En byggvaruhandel bör ha takjärn.
Sätt fast det med lite extra skruvar om du är orolig. Jag brukar hänga mig i sådant jag vill ska hålla, inte med snara utan på annat sätt. Då vet jag att det klarar minst 100 kg
Sätt fast det med lite extra skruvar om du är orolig. Jag brukar hänga mig i sådant jag vill ska hålla, inte med snara utan på annat sätt. Då vet jag att det klarar minst 100 kg
Vill du inte köpa takjärn på nätet eller VVS-grossist får du väl gå in på en lokal VVS-firma och fråga!, rogge har rät! Håller det för oss 0,1 tons killar håller det för det mesta! =)
Och har du ett väldig ovanligt hus finns takjärn i tre-meters längder också!
Och har du ett väldig ovanligt hus finns takjärn i tre-meters längder också!
Klicka här för att svara