4 395 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
hur hade ni dragit el för spottar i skjutdörrgarderob *bild*
Sida 1 av 2
Dags att få tummen ur rumpan och färdigställa garderoben.
Såg bild på en annans stora skjutdörrsgarderob och där hade han spottar som belyste, vilket verkade himla käckt. Nu är det guldläge att komma på en lösning hos mig också före jag lägger isolering och gipsar igen.

till höger ser ni dosa vänd mot andra sovrummet, så där kan man ju sätta en till slang och tjuva el...
Men spottar då pratar vi transformator, ska jag göra en till väggkontakt någonstans.. och ska jag sätta en vanlig strömbrytare någonstans.. eller vad har ni för förslag?
Kommer ha stora elfaback system ställningar tjosanhejsan som bygger högt, sen hyllor säg 50cm från taket och under hyllorna något som man kan hänga kläder på..
Så jag vet inte, spottarna får ju hamna nära skjutdörr skenan vid taket (gipsar med med sen)
frågan är knapp, var ska man ha knapp, en på varje sida men vilken höjd, inte kul om de krockar med lådstativen...
eller om man ska sätta lysrörsarmatur, med knapp/snöre på den så man sträcker upp armen och trycker på den bara...?...
Såg bild på en annans stora skjutdörrsgarderob och där hade han spottar som belyste, vilket verkade himla käckt. Nu är det guldläge att komma på en lösning hos mig också före jag lägger isolering och gipsar igen.

till höger ser ni dosa vänd mot andra sovrummet, så där kan man ju sätta en till slang och tjuva el...
Men spottar då pratar vi transformator, ska jag göra en till väggkontakt någonstans.. och ska jag sätta en vanlig strömbrytare någonstans.. eller vad har ni för förslag?
Kommer ha stora elfaback system ställningar tjosanhejsan som bygger högt, sen hyllor säg 50cm från taket och under hyllorna något som man kan hänga kläder på..
Så jag vet inte, spottarna får ju hamna nära skjutdörr skenan vid taket (gipsar med med sen)
frågan är knapp, var ska man ha knapp, en på varje sida men vilken höjd, inte kul om de krockar med lådstativen...
eller om man ska sätta lysrörsarmatur, med knapp/snöre på den så man sträcker upp armen och trycker på den bara...?...
Jag tycker över huvud taget att det är en dålig idé med belysning i en garderob. Efter ett tag så är garderoben proppfull med kläder och ljuset tar sig inte ner. Satsa på bra belysning i rummet i övrigt istället. Det är bara min åsikt! 
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Fäll in i golvet? 
Nja får nog bli en ljuslist, lysrörsarmatur med singel lysrör... har bläddrat lite på Elfa och känns nog som man ska kunna hitta något.
Frågan återstår om jag ska va seriös och sätta en knapp på varje sida.. eller nöja mig med knapp på armaturerna..
Frågan återstår om jag ska va seriös och sätta en knapp på varje sida.. eller nöja mig med knapp på armaturerna..
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Någon typ av garderobsbrytare så att ljuset tänds när du skjuter upp dörrarna, röstar jag på.
//Patrik
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
En enkel lösning skulle vara att det sitter tre stycken garderobsbrytare på något sätt och som har en varsin tändtråd som går ihop till en tändtråd i någon dosa och iväg till belysningen. Då måste alla dörrar vara stängda för att ljuset ska vara släckt, liksom att det kvittar vilken dörr man öppnar så börjar det lysa.
Men det är bara en tanke.
//Patrik
//Patrik
Vad menar du för "garderobsbrytare" som ska passa skjutdörrar?Patrik_Hed skrev:En enkel lösning skulle vara att det sitter tre stycken garderobsbrytare på något sätt och som har en varsin tändtråd som går ihop till en tändtråd i någon dosa och iväg till belysningen. Då måste alla dörrar vara stängda för att ljuset ska vara släckt, liksom att det kvittar vilken dörr man öppnar så börjar det lysa.
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
blir ju bra klurigt att placera rörelsevakter, ytan är inte så djup, och i stort sett allt kommer ju vara fyllt med antingen hyllor ellerhängande kläder.. frågan är om det kanske är overkill med ljus ändå, taklampan är inte långt ifrån då sovrummet är litet.. hum hum..
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Skena med tre spottar riktade mot öppningarna precis utanför ?