God efterkväll!
Jag/vi har precis införskaffat en villa byggd 83.
En liten detalj som är konstig med huset är att det inte finns en trappa inomhus mellan markplan och källare.

Vi kommer inom snar framtid fixa detta men vill ha liten input och kanske förslag på företag som iaf kan ge offerter.
Vad vi vet från säljarna är det träbjälklag mellan våningarna.
Bilderna jag visar är vart vi tänker göra trappan och ungefär vart den kan tänkas hamna i källaren isch.
Hörna av rum med vit byrå, några hängda jackor och ryggsäck mot vägg; möjlig plats för planerad inomhustrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Planskiss över två våningar i en villa byggd 1983; markerad plats för planerad trappa mellan vardagsrum och källare med snickarverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det utrymmet lär inte räcka. Kolla måtten vad som behövs för en trappa till den höjd ni behöver. Fundera också över om det är lämpligt att göra av med alla förvaringsmöjligheter i hallen? Kanske är vardagsrummet lämpligare att placera den i?

I vilken riktning går bärande bjälkar och hur ska ni passa in trappan där?

• Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
Jag hade satt trappan vgg i vägg med bad/bastu. Utifrån planritningen så blir det ev. Lite luft mellan trappa och sovrum, men då kanske det är möjligt att göra sovrummet något större?

• Gilla
lillanutten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.