hej mitt första inlägg här .
har bott i min lägenhet i 6 månader nu och vill göra om i hallen .
behöver lite inspiration.
här är lite bilder :

http://pici.se/pictures/IlXtXsHXH.jpg
den är 3.6m lång och 1.8m bred.
6st garderobsdörrar med små dörrar ovanför.
strukturtapet på väggarna .
plastmatta på golv.
bara ös på med vad ni tror kan bli bra .
tacksam för svar mvh jocke
har bott i min lägenhet i 6 månader nu och vill göra om i hallen .
behöver lite inspiration.
här är lite bilder :

http://pici.se/pictures/IlXtXsHXH.jpg
den är 3.6m lång och 1.8m bred.
6st garderobsdörrar med små dörrar ovanför.
strukturtapet på väggarna .
plastmatta på golv.
bara ös på med vad ni tror kan bli bra .
tacksam för svar mvh jocke
Inget större fel på hallen, dörrarna är snygga!
Men jag hade nog lagt klinkers i hallen. Rent å snyggt, å lätt att hålla rent!
Börja med det.....
Är det en bostadsrätt så höjer du värdet på den med klinkers....
Men jag hade nog lagt klinkers i hallen. Rent å snyggt, å lätt att hålla rent!
Börja med det.....
Är det en bostadsrätt så höjer du värdet på den med klinkers....
klinkers blir det nog ska bara hitta rätt .
lite färg på väggarna , lite nya lister
lite färg på väggarna , lite nya lister
Bilden finns där, som länk. Du kanske missade den http://pici.se/pictures/IlXtXsHXH.jpgpillan71 skrev:
har börjat riva ner hyllor och spaklat lite ,ska till och måla tak snart nu. kommer med bilder senare
En rejäl väggfast spegel. Om det inte varit så MÅNGA garderobsdörrar, så hade jag föreslagit fast monterade speglar på dem, men nu är det nog bättre som det är. En spegel på motstående vägg i stället då
. Sen tycker jag att det är fint med den bruna dörren, så den skulle jag inte måla, men där har man ju olika smak förstås.
skulle också behålla dörren som den är så man vet var huvudingången är.... det är gått om vita dörrar som det är nuolgak skrev:
En nyckelskåp är praktiskt att ha ... finns i moderna former ...
gaia
Produkter som diskuteras: "nyckelskåp"
Nyckelskåp
Nyckelskåp är perfekta för att organisera och säkra alla dina nycklar på en central plats. Dessa skåp kommer i en mängd olika storlekar och stilar, och de kan rymma allt från ett fåtal nycklar till flera hundra.
Läs mer
Ok, ett förslag:
Jag skulle ha målat en brun fondvägg vid ytterdörrsväggen, sedan målat en bred brun rand runt hallen.
Toadörrens lister åker all världens väg och blir vit med ett litet runt fönster.
Så bred byrå som möjligt med några snygga tavlor över. Hyllor med inbyggda spottar för förvaring. Helkroppsspegel är aldrig fel för en sista koll!
Jag skulle ha målat en brun fondvägg vid ytterdörrsväggen, sedan målat en bred brun rand runt hallen.
Toadörrens lister åker all världens väg och blir vit med ett litet runt fönster.
Så bred byrå som möjligt med några snygga tavlor över. Hyllor med inbyggda spottar för förvaring. Helkroppsspegel är aldrig fel för en sista koll!
en spegel hade jag med tänkt ,måste ju spegla sig innan man går till jobbet=)
köpte en liten hylla i ekfaner, med tjocka väggar(agerum heter den men hittar inte på ikea längre)
tundra klickgolv ekmönstrat oxå
målar tak vitt och garderobsdörrar vita med .
cafelatte på vägg(måste vara annorlunda
)
bor i bostadsrätt får man måla ytterdörren på insidan ?
tack för alla svar bara fortsätt=)
köpte en liten hylla i ekfaner, med tjocka väggar(agerum heter den men hittar inte på ikea längre)
tundra klickgolv ekmönstrat oxå
målar tak vitt och garderobsdörrar vita med .
cafelatte på vägg(måste vara annorlunda
bor i bostadsrätt får man måla ytterdörren på insidan ?
tack för alla svar bara fortsätt=)
Medlem
· östergötland
· 3 inlägg
Tjena
Hade jag varit du hade jag lätt skickat samtliga garderober. Ev köper man till ngn eller 2 nya med högblanka dörrar.
Hade jag varit du hade jag lätt skickat samtliga garderober. Ev köper man till ngn eller 2 nya med högblanka dörrar.
I vår förening får man inte måla ytterdörraren,
Ser ut som att du fått bra tips redan, men släng för all världen inte ut garderoberna om dom är platsbygda! Det går inte att få tag på längre! men nya knoppar kanske =)
En "böskorg" är jättebra! lättillgänglig innanför ytterdörren att lämpa av allt bös i så man slipper ha det liggande på hyllor runtomkring och skräpa...
Ser ut som att du fått bra tips redan, men släng för all världen inte ut garderoberna om dom är platsbygda! Det går inte att få tag på längre! men nya knoppar kanske =)
En "böskorg" är jättebra! lättillgänglig innanför ytterdörren att lämpa av allt bös i så man slipper ha det liggande på hyllor runtomkring och skräpa...