Själv är jag gammal Socialdemokrat är är väl fortfarande Demokrat men det kan kvitta för frågeställningen.
Kan inte va bara jag som har trångt i kylen?
Hittar jag en hylla till mig själv så brukar jag tillämpa principen ge till vänster och ta från höger ifall man nu råkar få alla flaskor på en fin och pedagogisk rad.
Kan inte va bara jag som har trångt i kylen?
Hittar jag en hylla till mig själv så brukar jag tillämpa principen ge till vänster och ta från höger ifall man nu råkar få alla flaskor på en fin och pedagogisk rad.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 706 inlägg
Jag fattar inte, har ölen lite överallt och tar den jag är sugen på för tillfället.
För bira finns det ALLTID plats i kylen!
Har själv 3 rader á 5 flaskor på given plats i min kyl.
Naturligtvis tar man från vänster och när den raden är tom och när man tar den första i mitten raden ställer man in nya till vänster. När mitten raden är tom och man tar den första i högerraden ställer man in nya i mitten. Osv. då har man alltid kalla bira och håller man sig till rotationen så finnns inte heller risk att någon står och blir gammal. Precis som om nu den risken skulle vara överhängande?
Naturligtvis tar man från vänster och när den raden är tom och när man tar den första i mitten raden ställer man in nya till vänster. När mitten raden är tom och man tar den första i högerraden ställer man in nya i mitten. Osv. då har man alltid kalla bira och håller man sig till rotationen så finnns inte heller risk att någon står och blir gammal. Precis som om nu den risken skulle vara överhängande?
Lät omständigt men det kan säkert fungera.sforskarn skrev:För bira finns det ALLTID plats i kylen!
Naturligtvis tar man från vänster och när den raden är tom och när man tar den första i mitten raden ställer man in nya till vänster. När mitten raden är tom och man tar den första i högerraden ställer man in nya i mitten. Osv. då har man alltid kalla bira och håller man sig till rotationen så finnns inte heller risk att någon står och blir gammal. Precis som om nu den risken skulle vara överhängande?![]()
Inte alls omständigt när man väl kommit in i det så rullar det på.
Har inte ens problem när jag vänner på besök som hämtar själva i kylen och omsättningen blir "lite" högre än när man är själv. Har man engång tagit "fel" o fått en fesljumen öl så lär man sig!
Numera så fyller de fletsa t.o.m på när raden är tom!
Har inte ens problem när jag vänner på besök som hämtar själva i kylen och omsättningen blir "lite" högre än när man är själv. Har man engång tagit "fel" o fått en fesljumen öl så lär man sig!
Du har alltså 15 öl i vågrät placering samt med mellanrum emellan?sforskarn skrev:Inte alls omständigt när man väl kommit in i det så rullar det på.
Har du ett jävla kylrum eller?
Allt handlar om prioritering och tillräckligt många skåp att placera pilsnern i. Att stå utan, eller att behöva gå långt, får en direkt inverkan på resultatet (vad det nu än är jag håller på med).
Här hemma finns ölkylen, ölskåpet, platsen för backar/kartonger och "den vanliga" kylen. I kylskåpet i köket är en hylla vikt åt öl (det är ok att lägga in en flaska rosé eller vitt också). Ölkylen är vikt åt öl men det finns plats åt en del annat flytande också. Ölskåpet är ett skåp där godbitarna står, de som varken köps i back eller kartong. Sedan har backar/kartonger som inte får plats i ölkylen sin plats i garaget (vilket i sig är ett 40m2 kylskåp under vintern
Här hemma finns ölkylen, ölskåpet, platsen för backar/kartonger och "den vanliga" kylen. I kylskåpet i köket är en hylla vikt åt öl (det är ok att lägga in en flaska rosé eller vitt också). Ölkylen är vikt åt öl men det finns plats åt en del annat flytande också. Ölskåpet är ett skåp där godbitarna står, de som varken köps i back eller kartong. Sedan har backar/kartonger som inte får plats i ölkylen sin plats i garaget (vilket i sig är ett 40m2 kylskåp under vintern
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag har precis fått den nya kylen, 70 bred.
Jag har ölen liggandes i det annars meningslösa flask-stället. Där går det att lägga ett bas-lager och sedan pyramida upp ett lager till. Men dock bara med lite smalare 33 cl flaskor, typ Oppigårds och Innis and Gunn.
Resten hamnar ståendes nere i vinkällaren (Usch och fy att det inte är en öl-källare)
// repseJ
Jag har ölen liggandes i det annars meningslösa flask-stället. Där går det att lägga ett bas-lager och sedan pyramida upp ett lager till. Men dock bara med lite smalare 33 cl flaskor, typ Oppigårds och Innis and Gunn.
Resten hamnar ståendes nere i vinkällaren (Usch och fy att det inte är en öl-källare)
// repseJ
Huvudlagret finns i jordkällaren. Kylen är för kall att ha godsaker som öl i. I min jordkällare har jag nu på vintern +4 på golvnivå, och runt 10+ på de högsta hyllorna. Lageröl och pilsner hamnar på andra hyllan, Ale och Weissbier på fjärde hyllan och slutligen så brukar Stout o Porter få trona högs upp.
Har ölen i sånahär....plockar helt random..