1 379 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Hur gör man (antenn, dekoder osv)
Mitt problem:
Antenn på vinden, sattelitmottagare på övervåningen, tv-apparater på övervåningen, markplan samt i källaren.
Jag tänkte då vara lite fiffig och koppla:
Antenn---------------------"grenuttag"-----resten av huset
Satttelitmottagaren_/
Med det så skulle jag få fyra kanaler till resterande hus
(1,2,4 + mottagare)
Nu är det så "fiffigt"
att min mottagare INTE har någon coaxutgång, (Nokia 9321) endast scart...... 
Hur löser man detta då, måsta jag gå via scart till t ex video och coax ut från den ??
Antenn på vinden, sattelitmottagare på övervåningen, tv-apparater på övervåningen, markplan samt i källaren.
Jag tänkte då vara lite fiffig och koppla:
Antenn---------------------"grenuttag"-----resten av huset
Satttelitmottagaren_/
Med det så skulle jag få fyra kanaler till resterande hus
(1,2,4 + mottagare)
Nu är det så "fiffigt"
Hur löser man detta då, måsta jag gå via scart till t ex video och coax ut från den ??
Skulle kanske kunna använda Scart utgången på Nokian och koppla på coaxkabel via Scart. På Elfa finns en artikel som heter 42-631-58. Kan kanske användas tillsammans med en BNC hane som du sätter på Coax:en.
Det viktiga är väl att impendansen blir rätt.
Det viktiga är väl att impendansen blir rätt.
Det går verkligen inte! SCARTen har composite video ut (och RGB eller S-Video) och för att kunna koppla den till antenningången på en TV behövs en RF modulator.
Pilbyggaren skrev:
... och en RF modulator har ex. Kjell&Co (57130; http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?57130) för 599kr.
Antennen in, Video och Audio från Scart (via Scart->Phono adapter) och utgången går till resten av huset.
Tyvärr ingen NICAM stereo (vad jag vet finns inte det).
Antennen in, Video och Audio från Scart (via Scart->Phono adapter) och utgången går till resten av huset.
Tyvärr ingen NICAM stereo (vad jag vet finns inte det).
Jag har en trådlös variant. Koppla den bara på ett stick mellan boxer/dekoder <---> TV. Koppla mottagaren via scart in på de TV apparater du vill kunna använda med de
Trådlös överföring! mellan 500:- och 2000:-.
Koppla in på stick mellan scart utgången på boxern/tv:n.
Mottagaren kopplas in via scart på valfri TV. Du har nu den aktuella kanalen som är på boxern på din AV kanal på TV:n som är placerad någon annanstans.
Mvh
Koppla in på stick mellan scart utgången på boxern/tv:n.
Mottagaren kopplas in via scart på valfri TV. Du har nu den aktuella kanalen som är på boxern på din AV kanal på TV:n som är placerad någon annanstans.
Mvh
Klicka här för att svara