Håller på att sätta ytterdörren och frågande hur jag gör mot plattan/syllpappen
Ett bleck in i skåran fattar ja ju men hur får man då tätt undertill?? Kan man fylla med nån mjukfog eller nått??

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Antingen drevar du eller så fogskummar du, därefter salningarna/utfyllnaderna och foder, sedan monteras plåten.

Men foder under bläcket får ja ju inte på det kommer ju gå under panelen och bara gå att fästa i plattan.
Trångt? Jag har köpt en 100dörr å då trodde ja hålet skulle va just 100...hålet är dessutom 101.5cm

Arne999 skrev:
Men foder under bläcket får ja ju inte på det kommer ju gå under panelen och bara gå att fästa i plattan.
Trångt? Jag har köpt en 100dörr å då trodde ja hålet skulle va just 100...hålet är dessutom 101.5cm

Vad menar du? Foder under bläcket? Nä, foder över dörren och på sidorna, därefter måttanpassar man blecket hos plåtslagaren, eller om man köper färdigbockat så anpassar man fodren efter det.

Och ja, en dörr som är 10 moduler bred är lite mindre än 10dm, c:a 1,5 cm mindre/smalare.

Kilar på några ställen under för att undvika svikt i tröskeln. Sikaflex i springan och kanske innanför tröskelblecket. Så hade jag gjort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.