3 173 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Hur gör jag??
Har ett kök med ikea bok-bänkskivor varav en har spruckit och ser väldigt tråkig ut. Det är den mellan vattenhon och spisen där det är mycket vatten och fukt. Både spishäll och vattenho är nedsänkta i bänkskivan o limmade på plats. Är det mycket jobb att ta bort en bänkskiva i köket?? Ett jobb för en hantverkare?? Vad kostar en sån per timme?? Nån som vet hur sånt här funkar??
Det kan väl en snickare ordna. De brukar ta sådär 350-450 kronor i timmen, varav hälften möjligen går bort i ROT-avdrag.
Att ta bort en bänkskiva är inte så svårt, men du vill väl ha dit en ny? Ska du ha en ny bänkskiva med hål underlimmad diskho och infälld spishäll så kommer den att vara dyrare än hantverkarens lön.
Det finns säkert nån som just har köpt en liknande bänkskiva som kan lämna en prisuppgift.
Att ta bort en bänkskiva är inte så svårt, men du vill väl ha dit en ny? Ska du ha en ny bänkskiva med hål underlimmad diskho och infälld spishäll så kommer den att vara dyrare än hantverkarens lön.
Det finns säkert nån som just har köpt en liknande bänkskiva som kan lämna en prisuppgift.
Ok tack för hjälpen. Grejen är den att jag ska sälja lägenheten och vill få ut så mycket som möjligt för den o vet inte riktigt om det är värt det. Jag förstörde kakelfogarna med fel fog färg o funderar på att kakla om oxå....
Det var smart. Tack! Jag funderar på plastiskt trä o att färga alla fogar grå... Vi får se. Jag väntar på att balkongerna skall bli ombyggda till inglasade stora balkonger innan jag säljer.
Produkter som diskuteras: "fogskrapa"
Fogskrapa och fogutjämnare Wolfcraft
Verktygssats för reparation av fogar
149 kr inkl moms
Läs mer
Personligen tycker jag ett fräscht kök gör rätt mycket för intrycket av lägenheten. När jag köpte min ville jag visserligen ha ett så "sunkigt" kök som möjligt med tanke på att jag ville göra mitt egna. Men den stora massan vill ha det färdigt och de kronorna du lägger på att fixa till fogen och bänkskivan tror jag du får igen rätt lätt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden