Hej allihopa.

Jag har en liten fråga, har haft snickare hemma hos mig som målat dörrfodern vit vilket innebär att knastarna blivit lite gula underifrån och syns genom den vita färgen.
Stämmer det verkligen att jag bara kan måla över den vita färgen med kvist & spärrgrund och sedan måla över med vit färg igen eller måste jag slipa ner allt för att sedan börja om med K & S och sedan ny vit färg?
Tacksam för svar från er som vet.

M M.skog skrev:
Stämmer det verkligen att jag bara kan måla över den vita färgen med kvist & spärrgrund och sedan måla över med vit färg igen
Ja

Men sedan tycker jag att kvist & spärrgrund ofta inte blir riktigt slät, så möjligt får du slipa lätt i mellan.
Var det nikotin som gjort dem gula?

J jawen skrev:
Ja

Men sedan tycker jag att kvist & spärrgrund ofta inte blir riktigt slät, så möjligt får du slipa lätt i mellan.
Var det nikotin som gjort dem gula?
Okey. Nä, inget nikotin alls utan dom har blivit lite gula av knasterna som ligger under den vita färgen. Kanske lite svårt att se man har man betalt för ett jobb så vill jag gärna att det ska bli ett bra resultat och detta är inte vackert.. Speciell inte när man öppnar ytterdörren då solen står på, då syns de väldigt bra..

• Närbild på en dörrpost med gula fläckar under vit färg, vid sidan av en ljusgrå vägg och en strömbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.