Försöker göra om den här lägenheten till en fyra. Vad tror ni om att flytta köket till inre hallen??

• Planritning av lägenhet med kök, sovrum, vardagsrum och balkong. Diskussion om att flytta köket till inre hallen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rent generellt brukar det vara lite krux att flytta ett kök till ett helt annat rum i en lägenhet då det innebär att man måste flytta avlopp/vatten och avloppet måste ha ett visst fall osv. Det är absolut ingen enkel lösning, kan vara svårt att få igenom och blir ofta dyrt.

Som sagt så svarar jag bara generellt, inget är omöjligt men man brukar stöta på patrull från brf då jag skulle säga att det är en väsentligt ändring i avloppsstammar.

Edit: Antar att det du benämner som "inre hall" är det som är märkt "matsal"?

• Gilla
lillanutten och 1 till
  • Laddar…
S
Borde vara hyggligt lätt att koppla på sig på badrummets avlopp. Då kommer det dock behöva rivas upp.

K Kimpaann skrev:
Rent generellt brukar det vara lite krux att flytta ett kök till ett helt annat rum i en lägenhet då det innebär att man måste flytta avlopp/vatten och avloppet måste ha ett visst fall osv. Det är absolut ingen enkel lösning, kan vara svårt att få igenom och blir ofta dyrt.

Som sagt så svarar jag bara generellt, inget är omöjligt men man brukar stöta på patrull från brf då jag skulle säga att det är en väsentligt ändring i avloppsstammar.

Edit: Antar att det du benämner som "inre hall" är det som är märkt "matsal"?
Tack för ditt svar och dina tankar om eventuell flytt av köket. Ja inre hallen är matsalen i planlösningen

S Sthlm_ skrev:
Borde vara hyggligt lätt att koppla på sig på badrummets avlopp. Då kommer det dock behöva rivas upp.
Ja lite så vi tänkte men vet inte om det funkar med tanke på sovrummet i anslutning

S Sthlm_ skrev:
Alltså så va det inte lätt att koppla på sig på badrummet eftersom hela badrummet då behöver rivas?

S
L
K Kimpaann skrev:
Alltså så va det inte lätt att koppla på sig på badrummet eftersom hela badrummet då behöver rivas?
Lätt och lätt. Det hade kunnat vara svårare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.