På grund av att råttor tar sin i huset har jag tagit bort golvet i förrådet och ser då att råttorna grävt sin in under huset, till höger i bilderna, samt att det, där det stora hålet är i hörnet, är hål rakt in under grannens altan. Nu behöver jag fylla upp alla hål och vrår och täta till. Jag kommer inte lägga på det gamla trägolvet igen utan tänkte passa på att göra ett betonggolv. Det som förvaras där inne är lite jordsäckar, gräsklipparen och krukor typ. Hur gör jag detta bäst och vad ska jag använda för material? Tacksam för hjälp!
Nu har jag googlat.F fribygg skrev:
Håligheterna fyller jag bäst med grovbetong antar jag.
Det är kanske inte hela världen att det kommer ovanför tröskeln?
Det ser ut som det är asfalt idag? Isåfall är det nog enklast att fylla igen hålet med grovbetong och lägg kallasfalt ovanpå i nivå med befintlig asfalt.
Gjuta utan armering är stor risk att det spricker, särskilt om du bara gjuter 3 cm. Armeringen måste dessutom ligga minst 3cm in i betongen för att inte börja rosta, därav blir minsta tjocklek 7cm.
Det ser ut som det är asfalt idag? Isåfall är det nog enklast att fylla igen hålet med grovbetong och lägg kallasfalt ovanpå i nivå med befintlig asfalt.
Gjuta utan armering är stor risk att det spricker, särskilt om du bara gjuter 3 cm. Armeringen måste dessutom ligga minst 3cm in i betongen för att inte börja rosta, därav blir minsta tjocklek 7cm.
Redigerat:
Tanken var att täta så råttorna inte kan springa omkring längre och samtidigt fixa till golvet, men med det ni skriver så får det räcka med att täta hålen och så kanske jag lägger tillbaka trägolvet bara.mexitegel skrev:
Det är kanske inte hela världen att det kommer ovanför tröskeln?
Annars
Tack för hjälpen.
Ta bort allt trä på golvet.
Fyll det stora hålet med grovbetong
Lägg på en golvarmeringsmatta/finmaskigt nät
Flytspackla upp till tröskeln.
Fyll det stora hålet med grovbetong
Lägg på en golvarmeringsmatta/finmaskigt nät
Flytspackla upp till tröskeln.
Flytspackla säger du, det låter ju lite enklare. Det gör mig inget om det inte blir helt jämt heller.K Kontoristen7 skrev: