3 695 läst ·
16 svar
4k läst
16 svar
Hur funkar fasta knäskydd på snickarbyxorna?
Sida 1 av 2
Var i butiken för att kolla på nya snickarbyxor med spikfickor.
Hittade modeller med helt integrerade knäskydd! Smidigt att inte behöva stoppa in knäskydd efter tvätt.
Men HUR beter sig dessa i längden? Klarar de att tvättas en massa gånger? Slits knäna på byxorna värre än med lösa knäskydd?
Har du någon erfarenhet om detta?
Hittade modeller med helt integrerade knäskydd! Smidigt att inte behöva stoppa in knäskydd efter tvätt.
Men HUR beter sig dessa i längden? Klarar de att tvättas en massa gånger? Slits knäna på byxorna värre än med lösa knäskydd?
Produkter som diskuteras: "knäskydd"
Knäskydd
Knäskydd är essentiella för yrkesverksamma som arbetar på knäna för att undvika allvarliga knäskador över tid. Våra knäskydd ger effektiv stötdämpning och skydd för knäna och är designade för komfort och hållbarhet.
Läs mer
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Mina passar bra i fickorna men problemet är att byxbenen halkar upp så lätt eftersom skydden är svårare att böja än byxan.K_arlstrom skrev:
Jag "går" mycket på knäna när jag snickrar och när jag jobbar i trädgården.RoTe skrev:
Knäskydd som alltid är på är ett måste.
Jag har både utvändiga och invändiga knäskydd i fickor och jag tycker det är tvärt om. De utvändiga som ska spännas på varje gång är visserligen tjocka och skyddar mot det mesta men de är hopplösa att gå med ens korta sträckor. Efter att ha tagit loss och spänt fast dem 5-7 ggr på en förmiddag har de sedan dess bara legat för de tar för mycket tid o energi att hantera dem och det är sällan jag behöver så extremt bra skydd.RoTe skrev:
De lösa i fickor sitter där de sitter så de är alltid med och går både att gå och krypa med utan att man behöver göra något med dem. Efter att jag började vända dem åt det håll de lättast böjer sig mot knäet och har hittat byxor i rätt storlek så har jag aldrig haft problem med att de glider undan. När jag satte dem enligt anvisning och hade svårt att hitta byxor i bra storlek så hände det titt som tätt att de gled undan
Inte provat, men tvättat byxorna i 90 grader med knäskydden.
Jag fick åka och köpa nya, de gillade inte 90 grader.
Kollega klagade på knäskydden, stela och ramlade ur ibland.
Han hade köpt Björnkläders knäskydd, sa till han att köpa Fristads istället, för jag har gjort samma misstag själv.
Jag fick åka och köpa nya, de gillade inte 90 grader.
Kollega klagade på knäskydden, stela och ramlade ur ibland.
Han hade köpt Björnkläders knäskydd, sa till han att köpa Fristads istället, för jag har gjort samma misstag själv.
Har använt dom sen dom kom ut på marknaden för nåt år sen, tvättas regelbundet i 40 grader o håller hur bra som helst, jobbar som snkckare o golvläggare.Rek skrev:
Var i butiken för att kolla på nya snickarbyxor med spikfickor.
Använder dock andra byxor o knäskydd när det är golvläggning 8 tim/dag.
Vad är det för påfund att tvätta arbetskläder i bara 40 grader? Kan mycket väl bli rent men bakterier ska ha minst 60 grader för att dö. Hemma råkar jag ibland tvätta min hustrus kläder i 60grader. Säger inget och hon märker inte att detta hänt.
Varför skulle bakterier vara ett problem med arbetskläder?G G.L. skrev: