591 läst ·
2 svar
591 läst
2 svar
Hur fungerar värmen ifall man inte är där med ack.tank
Hej!
vi tänker köpa en villa som ”sommarhus” i Dalarna och huset vi kollar på är byggt 1909 och har det här som beskrivning på värme.
Vattenburen golvvärme kopplad till elpatron i ack.tank. Kamin i köket.
som jag förstår det är det alltså golvvärme som är kopplat till en vattentank och den värms genom att man eldar i köket.
jag förstår att det funkar säkert fint när man är där. Men hur mår huset ifall man inte är där så ofta och blir kallt. Tex på vintern.
vi tänker köpa en villa som ”sommarhus” i Dalarna och huset vi kollar på är byggt 1909 och har det här som beskrivning på värme.
Vattenburen golvvärme kopplad till elpatron i ack.tank. Kamin i köket.
som jag förstår det är det alltså golvvärme som är kopplat till en vattentank och den värms genom att man eldar i köket.
jag förstår att det funkar säkert fint när man är där. Men hur mår huset ifall man inte är där så ofta och blir kallt. Tex på vintern.
Det är en elpanna som värmer golvvärmen. Elvärme.
Uttrycket "kamin i köket" säger mig att det finns en kamin i köket, inte att den nödvändigtvis är kopplad till golvvärmen utan bara just en kamin.
Kolla det!
Uttrycket "kamin i köket" säger mig att det finns en kamin i köket, inte att den nödvändigtvis är kopplad till golvvärmen utan bara just en kamin.
Kolla det!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fungerar ett koppel i golvvärmen?
Värme allmänt -
Varför fungerar inte torktumlar-värmen på kombinerad tvätt/tork Electrolux perfectcare 700
Vitvaror -
Varför fungerar inte golvvärmen
Värme allmänt -
Hur fungerar denna termostat till bergvärmens acktank?
Värmepumpar -
Varför fungerar inte el-golvvärmen i badrummet?
Värme allmänt