Vart kan man köpa en väska typ den? Ska ha främst för skruvmejslar.

smilingcopycat skrev:
Fin väska! Då måste ju jag få visa min med.
Väskan kommer från Tyska Parat, rymmlig som få:

[bild]

Under locket:

[bild]
La du väskan på mattan för att skydda golvet eller väskan? ;)

• Gilla
-MH- och 2 till
  • Laddar…
Jula, Clas Ohlson och biltema har litet enklare men billigare saker på samma tema.

Chrissofsweden skrev:
La du väskan på mattan för att skydda golvet eller väskan? ;)
=)

Men är det inte en rosa snurrstol som fått stoltsera som altare?

• Gilla
Aeroabuser
  • Laddar…
clain skrev:
=)

Men är det inte en rosa snurrstol som fått stoltsera som altare?
Precis, tur att någon är med....:D

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
[video=youtube;LC5JnI0MubA]https://www.youtube.com/watch?v=LC5JnI0MubA[/video]

https://www.youtube.com/watch?v=LC5JnI0MubA

redan visat denna i en annan tråd, men såhär kör jag på jobbet... och det är så jäkla skönt för ryggen att inte släpa på en överfull verktygsväska. Här har alla verktyg sin plats och det får plats ett par extra verktyg i mitten av hinken.

Redigerat:
  • Gilla
f_s_81 och 2 till
  • Laddar…
En bra och fungerande lösning. Körde själv med en hink tidigare (är inte proffs men bor i hus med visst underhållsbehov på tre plan) tills dess jag såg och slog till på en väska från Stanley Fatmax.

Det som triggade köpimpulsen — att den var konstruerad som en hink med fickor utanpå och lite fack och band på innerväggarna för verktyg men i praktiken en fyrkantig hink. Skitbra!

//Ronnie

Har för femtielfte gången slösat bort en dag och gjort den "perfekta" verktygslådan. Jag jobbar i trapphus och entreer. Det är trångt. Därför en låda som lastas och används uppifrån. Den skall stå stadigt så att den går att kliva på. Slät ovanpå. Med två likadana är det perfekt att lägga upp lister och kapa. Med lite eftertanke går det att få det mesta spånet atta ramla direkt ner i lådan. Allt skall snabbt kunna tömmas ur för rengöring. Således inredning i lösa kassetter. Bärhandtagen längsgående för att få ett bra lyft. Ett par lösa backar att lägga grejer i som skall med upp på en trappstege. Får ordna en hylla åt dem på stegen som jag alltid har med mig. mm mm

Här är grejerna som ryms
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser det ut när det är iplockat
image.jpg
Skapa konto

Den andra lådan innehåller ett par sortimentslådor. Den ena med borrar, bits, och specialgrejer (kod för osorterat skräp som förvånansvärt ofta räddar ens dag). Den andra med fästelement. Samt skruvdragare, kåpor och vilka andra maskiner jag tror att jag kommer ha användning av.
image.jpg
Skapa konto

Får se om arbetet varit i onödan som vanligt. Jag vet ju av erfarenhet att ju fiffigare en låda är desto odugligare är den på fältet. Men... jag vill ju inte ge upp.
mvh Findus

• Gilla
Naturliv och 31 till
  • Laddar…
findus42 skrev:
Har för femtielfte gången slösat bort en dag och gjort den "perfekta" verktygslådan. Jag jobbar i trapphus och entreer. Det är trångt. Därför en låda som lastas och används uppifrån. Den skall stå stadigt så att den går att kliva på. Slät ovanpå. Med två likadana är det perfekt att lägga upp lister och kapa. Med lite eftertanke går det att få det mesta spånet atta ramla direkt ner i lådan. Allt skall snabbt kunna tömmas ur för rengöring. Således inredning i lösa kassetter. Bärhandtagen längsgående för att få ett bra lyft. Ett par lösa backar att lägga grejer i som skall med upp på en trappstege. Får ordna en hylla åt dem på stegen som jag alltid har med mig. mm mm

Här är grejerna som ryms
[bild]

Så här ser det ut när det är iplockat
[bild]

Den andra lådan innehåller ett par sortimentslådor. Den ena med borrar, bits, och specialgrejer (kod för osorterat skräp som förvånansvärt ofta räddar ens dag). Den andra med fästelement. Samt skruvdragare, kåpor och vilka andra maskiner jag tror att jag kommer ha användning av.
[bild]

Får se om arbetet varit i onödan som vanligt. Jag vet ju av erfarenhet att ju fiffigare en låda är desto odugligare är den på fältet. Men... jag vill ju inte ge upp.
mvh Findus
Så vackert att man blir tårögd.

• Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Satsuki
Dum fråga kanske, men om man vill göra sin egen special-lösning av tavla (pga konstig form på väggen...) vilket skivmarterial skulle ni då rekommentera? Vad håller bäst och hållbarast? OSB, MDF eller något annat?

KristinaRT skrev:
Dum fråga kanske, men om man vill göra sin egen special-lösning av tavla (pga konstig form på väggen...) vilket skivmarterial skulle ni då rekommentera? Vad håller bäst och hållbarast? OSB, MDF eller något annat?
Vad menar du med konstiga former på väggen?
Finns hålad masonit som används som verktygstavlor, om det hjälper dig?
Hur ska du fästa verktygen är det tänkt? Ska du köpa krok avsedda för verktygstavlor med runda hål och sedan skruva fast kroken direkt i skivan?
Vad ska du hänga upp för verktyg?

Satsuki
Vi en utanpåliggande regel, en takbalk och ett skåp det måste sågas runt, samtidigt som jag vill ha max storlek.
Inga tunga verktyg, mest sådant som man vill ha en armsläng iväg och som försvinner om man sätter det i verktygslåder... Typ olika munstycken till kompressorn, färgburksöppnaren (som alltid tycks försvinna...), bågfil, brandfilten, måttbanden, pennor, en uppsättning skruvmejslar och dyl.
De tyngre sakerna bor i skåpet, och där ska de fortsätta bo ;)

Tänkte en skiva där man kan skruva i olika former av krokar och upphäng, men utan att vara bunden till något speciellt märke eller tillverkare....

Jag tänker köra med plywood. Så att man kan skruva i det flera gånger. Tycker det är snyggast också.
Googla på french cleat, om du vill ha ett bättre sätt att kunna förändra i din upphängning.

Jag har en 12mm plywood som jag målat blå och dragit i skruv i som verktygen hänger på.
Tycker det funkar bra och enkelt att ändra om behov uppstår.

//AA

Ska försöka få med en bild.
20160717_085907.jpg
Skapa konto

Jag har en list med hål till skruvmejslar och ett plattjärn med pinnar längst upp för fasta nycklar.

//AA

• Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.