Öppen svart väska med DeWalt skruvdragare, borrsatser, hålsågar och batteri, organiserat för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har det mesta jag använder utom stora borr och hålsågar i skruvdragarväskan.

Min dotter fick borra en massa hål i en plankbit som blev en hållare för bits som inte frekvent används. De som används ligger i ett fack i verktygslådan med några av de vanligaste borrarna Det där med köpta hållare och borrställ känns som onödiga prylar.
De storlekar som det går åt mycket av köper man ändå många av och det finns ju oftast bara plats för en av varje storlek i de fina hållarna.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
I en bitsask i snickarbyxorna. Och så fort en bit slits ut/tappas bort byts den ut mot en ny från verktygslådan. Är guld att veta att man har bits till i stort sett alla situationer i fickan.

Har även ungefär 10 olika borr i vänster ytterficka mellan 3-10mm.

Har väl egentligen allt för mycket skit i fickorna. Men det är gött o veta att med byxorna på och skruvdragare i hand klarar jag mig rätt långt :) Fast byxorna väger nog mer än 15 kg

• Gilla
Erberth och 2 till
  • Laddar…
M Mattias_Eson skrev:
Har väl egentligen allt för mycket skit i fickorna. Men det är gött o veta att med byxorna på och skruvdragare i hand klarar jag mig rätt långt :) Fast byxorna väger nog mer än 15 kg
Mina arbetsbyxor har blivit för tunga att bära av just det skälet... inte ens hängslen och livrem hjälper! :crysmile:

• Gilla
Mattias_Eson
  • Laddar…
När man har garaget/snickarverkstan några hundra meter bort, får man ha två uppsättningar handverktyg. Typ tänger, skruvmejslar, skiftnycklar, skruvdragare och annat. Men sällan använda borrar, frässtål och annat får man ha i en verktygslåda som kånkas mellan lokalerna. Ja, det förstås om man är hobbysnickare som jag. Och ofta tillbringar dagarna i slöjdföreningens
lokaler. :cool: Frässtål, träborrar, kvistborrar (forstnerbits) m.m. har jag ståendes i var sitt träblock i botten på verktygslådan. Dom och andra verktyg är mina privata och bara jag använder dom i dom lokalerna.
Detta verkar lite snurrigt eller? :oops:

Jag har 6 resp 4 vanligaste bits på mina festool dragare. Väldigt praktiskt då man snabbt kan byta. Slippa att leta bland fickorna är guld värt.
De mindre vanliga har jag i centrotec lådan som inte ligger långt bort. Box med träborrar har jag i fickan.

A
En bitssats i verktygsväskan, en i byxorna, en i bältet, en i skruvdragarlådan, en i borrskruvdragarlådan, en i verktygslådan. Alla är av olika fabrikat och uppsättning, men samtliga innehåller åtminstone ph1-3, pz1-3, t15-30. Det var bilen. Sen har jag en komplett sats i verkstan. Och en liten sats i klädkammaren hemma, ihop med en liten bitsmejsel från biltema.

Jag gör egna hållare för borrar. Bitsen försöker jag ha på ungefär samma ställe i en låda, men det blir ingen större organisering sen efter det. Det är orealistiskt att försöka få till det mera, jag känner mig själv. Så länge jag vet jag kan kolla i lådan X efter mina bits så anser jag det är OK.

Hemmakatten
Jag som bara är husägare och inte hobbysnickare och därmed bara använder verktyg när jag måste, har (I mitt tycke en ofantlig massa bits och borrar). Bits I säkert tre små lådor och borrar i minst två. Ni som snickrar och bygger förstår jag inte hur ni håller reda på allt.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Borr och framförallt Bits finns lite varstans, men tog några bilder på ett par av förvaringarna

• Öppen röd förvaringslåda med uppsättning borr och bits i olika storlekar mot metallgolv.
    Skapa konto
  • Verktygslåda med borrsatser och skruvmejslar i ordnad förvaring.
    Skapa konto
  • Öppen verktygslåda med olika borr och bits, bl.a. spiralborrar, stegborr och mätinstrument.
    Skapa konto
  • Verktygslåda med organiserade borr- och bits-set i olika storlekar för byggprojekt.
    Skapa konto
  • Verktygsförvaring med borr och bits i olika storlekar och former, ordnat i en organiserad låda.
    Skapa konto
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Borr och framförallt Bits finns lite varstans, men tog några bilder på ett par av förvaringarna

Där ligger man i lä!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.