Vi har en liten mindre variant av rondell vid vårt nya hus. Vi har tagit upp alla stenar runtomkring som var inbäddade i gräs då tidigare ägare inte skött om den. Vi har nu lagt tillbaka dom och fått 2-3 fina rader stenar. Nu söker vi då efter tips för att inte få gräs eller ogräs att växa upp emellan stenarna. Vi tänkte aldrig på att lägga någon form av duk emellan, skulle vi gjort det? Känslan skall vara lite gammeldags då huset är ett skånehus från sekelskiftet.

Salt tar död på det mesta. Köp en säck vägsalt och strö på lite då det börjar växa.

Är ingen expert på området, men jag skulle tro att det bästa är att försöka undvika all jord så länge det går. Gräs trivs inte lika bra i grus. Har själv så vid min fontän, och det fungerar ganska bra. Ättika har använts ibland för att ta död på eventuellt grönt som ändå lyckas ta sig.

Men visst, jag har även tagit till metoder som gasoltub till husvagn och brännarmunstycke modell större. (Använder ändå det när jag bränner av slänten bakom huset varje vår)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.