Hej!
Relativt nyligen flyttat in i ett hus där trädgården är lite eftersatt. Har försökt röja upp och ta bort men det är en del kvar. Jag undrar hur vi ska kunna fixa till trappan så att den ser prydligare ut. Gräsmattan har haglat över lite i kanterna och det är jord och mossa på stenarna. Har försökt borsta men det försvinner inte. Tacksam för tips!
Relativt nyligen flyttat in i ett hus där trädgården är lite eftersatt. Har försökt röja upp och ta bort men det är en del kvar. Jag undrar hur vi ska kunna fixa till trappan så att den ser prydligare ut. Gräsmattan har haglat över lite i kanterna och det är jord och mossa på stenarna. Har försökt borsta men det försvinner inte. Tacksam för tips!
Ett kraftigt rengöringsmedel som är basiskt, mycket bra på organiska saker du vill tvätta bort.
Du kan även testa såpa om du har det hemma.
Du vill inte kladda på massa saker som är dåliga för jorden och gräset, så ta inte vad som helst som står i något skåp.
Du kan även testa såpa om du har det hemma.
Du vill inte kladda på massa saker som är dåliga för jorden och gräset, så ta inte vad som helst som står i något skåp.
Har linoljesåpa hemma kanske kan funka plus köra på med högtryckstvättAXS skrev:
Produkter som diskuteras: "linoljesåpa"
Paket med linoljesåpa
Naturligt rengöringsmedel
579 kr inkl moms
634 kr
Läs mer
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Linoljesåpa låter onödigt lyxigt att tvätta sten med… börja med bara högtryck eller möjligen med tillägg av en flaska grönsåpa för en tjuga från ica.
Tack för hjälpen alla, har nu kört en första omgång med högtryckstvätten och det blev så bra! Visade sig att trappstegen är rosatonade vilket inte syntes tidigare pga all beläggning. Ska försöka köra på ytterligare omgångar. Det visade sig även att vissa trappsteg högre upp varit nästan vita och där kommer jag behöva jobba på för att försöka återställa.AXS skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden