Hej!

Det droppar från packningen under diskhon. Har aldrig jobbat med något liknande tidigare, så jag förstår inte hur jag ska göra. Tänker att jag behöver rengöra under silen - men får inte loss rörbiten och packningen som sitter under dishhon. Det sitter en skruv i silen, men den kan man skruva på i evigheter.

• Rostfritt stålho, vattendroppar, skruvmejsel, brunaktiga fläckar kring avlopp, ojämnt ljus, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Undersidan av handfat med synliga rör, avstängningsventil, flexibla anslutningar och avlopp i ett skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

B
Skruva på skruven och samtidigt håll i röret under diskhon, och dra det lite ner, så kommer du nog få loss den där delen.

Gör man rent, ev byter packning om den är trasig och skruvar ihop igen så brukar det bli bra.

I värsta fall får man ju köpa en hel ny sats för typ 300kr och byta en längre bit. Men det löses normalt billigt snabbt o enkelt i alla fall.

• Gilla
Rasclomalum och 1 till
  • Laddar…
Tack BSOD! Jag fick loss det!

Fick loss alltihop och rengjorde. Det var otroligt vad mycket skit som hade lyckats ackumuleras där. När jag satte ihop det igen och spolade för fullt med vattenkranen såg jag inga läckage: ska prova sätta igång diskmaskinen nu och se om det håller torrt.

• Gilla
Ludde67 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.