Däcket på min skottkärra (av plåt och rör) jag köpte tämligen billigt för minst 10 år sedan börjar se bedrövligt småsprucket ut mest hela det, men slangen är ännu hel.
Jag har googlat en del för att finna ett nytt däck billigt, men jag tycker det känns sååå snårigt.

På mitt gamla däck ser det ut att stå "350 - 6" men ofta om jag hittar bild på något liknande däck framstår det som om det har mått i något annat system. Och ibland ser det ut som man måste/kan köpa ett komplett hjul för ungefär samma pris som vad bara ett löst däck verkar kosta - ja, om man nu skulle hitta något som verkligen säkert passar på min skottkärra.

Tacksam för information om de olika måttsystemen. Och gärna tips i allmänhet om skottkärredäck, och om bra inköpsställen.

Kan du inte bara ta med det gamla däcket och smyga in på Biltema eller Jula och kolla om måtten är det samma? Har för mig att däcken på dessa två ställen inte kostar många kronor.
http://www.jula.se/search-result/?q=hjul&all=HJUL
Här hittar du hur många som helst....... nått måste ju passa.

jag köpte ett gult punkteringssäkert på clas olsson. det fungerar jättebra

Kanon.

Tack för svaren! :)

Det där med punkasäkra låter ju suveränt... men de tycks kosta nära nog vad en hel sådan där lågprisskottkärra brukar kunna köpas för ibland. Hur uppför sig de punkasäkra i längden - hårdnar eller mjuknar de med tiden?

Köpte ett med den dimensionen på Bauhaus för 109 kronor. Ett lite kraftigare mönbster som man nog inte sliter ut lika snabbt som orginalet.

Stroker skrev:
Köpte ett med den dimensionen på Bauhaus för 109 kronor. Ett lite kraftigare mönbster som man nog inte sliter ut lika snabbt som orginalet.
Ett löst däck "350 - 6"?

Hej!
Jag lämnade bara mitt däck in på däckverkstan och lämnade verkstan 80 kronor fattigare med ett däck som var som nytt.d^_^b

Havstrollet skrev:
Hej!
Jag lämnade bara mitt däck in på däckverkstan och lämnade verkstan 80 kronor fattigare med ett däck som var som nytt.d^_^b
Då fick du det regummerat alltså....

Posia skrev:
Ett löst däck "350 - 6"?
Ja ett löst däck som ser bra ut :)

Någon som begriper sig på de olika måttsystemen?

Posia skrev:
men slangen är ännu hel.
Men den är nog bra röten så bör byta den också.

Posia skrev:
Någon som begriper sig på de olika måttsystemen?
6 tum bör ju vara fälgens diameter i alla fall.....

Stroker skrev:
Och 3.50tum är däckets bredd.

Stroker skrev:
Hade de passande slang också?

Stroker skrev:
Är det fälgens synliga ytterdiameter det gäller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.