13 746 läst ·
16 svar
14k läst
16 svar
Hur fixa skottkärredäcket?
Sida 1 av 2
Däcket på min skottkärra (av plåt och rör) jag köpte tämligen billigt för minst 10 år sedan börjar se bedrövligt småsprucket ut mest hela det, men slangen är ännu hel.
Jag har googlat en del för att finna ett nytt däck billigt, men jag tycker det känns sååå snårigt.
På mitt gamla däck ser det ut att stå "350 - 6" men ofta om jag hittar bild på något liknande däck framstår det som om det har mått i något annat system. Och ibland ser det ut som man måste/kan köpa ett komplett hjul för ungefär samma pris som vad bara ett löst däck verkar kosta - ja, om man nu skulle hitta något som verkligen säkert passar på min skottkärra.
Tacksam för information om de olika måttsystemen. Och gärna tips i allmänhet om skottkärredäck, och om bra inköpsställen.
Jag har googlat en del för att finna ett nytt däck billigt, men jag tycker det känns sååå snårigt.
På mitt gamla däck ser det ut att stå "350 - 6" men ofta om jag hittar bild på något liknande däck framstår det som om det har mått i något annat system. Och ibland ser det ut som man måste/kan köpa ett komplett hjul för ungefär samma pris som vad bara ett löst däck verkar kosta - ja, om man nu skulle hitta något som verkligen säkert passar på min skottkärra.
Tacksam för information om de olika måttsystemen. Och gärna tips i allmänhet om skottkärredäck, och om bra inköpsställen.
Kan du inte bara ta med det gamla däcket och smyga in på Biltema eller Jula och kolla om måtten är det samma? Har för mig att däcken på dessa två ställen inte kostar många kronor.
http://www.jula.se/search-result/?q=hjul&all=HJUL
Här hittar du hur många som helst....... nått måste ju passa.
http://www.jula.se/search-result/?q=hjul&all=HJUL
Här hittar du hur många som helst....... nått måste ju passa.
jag köpte ett gult punkteringssäkert på clas olsson. det fungerar jättebra
Hej!
Jag lämnade bara mitt däck in på däckverkstan och lämnade verkstan 80 kronor fattigare med ett däck som var som nytt.d^_^b
Jag lämnade bara mitt däck in på däckverkstan och lämnade verkstan 80 kronor fattigare med ett däck som var som nytt.d^_^b
Hade de passande slang också?Stroker skrev:
Är det fälgens synliga ytterdiameter det gäller?Stroker skrev: