Hej!

Jag en en golvvärmeslinga i badrummet och i hallen utanför badrummet som inte blir varm alls. Har en shunt där man känner att röret är varmt ungefär fram till den lila markeringen (se bild), men stänger jag av pumpen (wilo star-z nova) så blir rören varma ända fram till den röda markeringen?!

Jag har prövat att lufta på luftventilen på shunt (blå markering på bild) men det kommer bara vatten. Har även luftat hela systemet genom att stänga av pumpen på fjärrvärmecentralen och sedan lufta alla radiatorer. Energibolaget har bytt expansionskärlet i centralen (felet med golvvärmen fanns innan bytet) och rengjort filtret. Jag har lyssnat på pumpen och den verkar gå (samt att det är varmt i övriga radiatorer). Bifogar bild på centralen. Kör pumpen i centralen på högsta varvtal. Vad kan vara felet, tänkte kolla här innan jag ringer fackman.
VVS-installation, cirkulationspump, rör, ventiler, isolering, elektrisk uttag, handskrivna märkningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
VVS-installation med tryckmätare, rör, ventiler och en cirkulationspump. Teknisk, komplex, inomhusmiljö.
Skapa konto
Värmesystem med rör, mätare, cirkulationspump, expansionskärl och elektroniska kontrollenheter installerade i en väggskåp.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.