1 194 läst ·
16 svar
1k läst
16 svar
Hur får man snygga övergångar på fasaden där färgen skiljer sig.
Hej.
Ser framför mig att det kommer svida i ögonen om detta inte blir bra.
Efter att ha slafsat på takskägget med vitt så ser det ut som en treåring fått gå lös med pensel och färg.
Det finns ganska många ställen på huset där det blir aktuellt.
Se bild för exempel.
Tips mottages tacksamt på att få snygga skarpa övergångar.
Mvh Fredrik
Ser framför mig att det kommer svida i ögonen om detta inte blir bra.
Efter att ha slafsat på takskägget med vitt så ser det ut som en treåring fått gå lös med pensel och färg.
Det finns ganska många ställen på huset där det blir aktuellt.
Se bild för exempel.
Tips mottages tacksamt på att få snygga skarpa övergångar.
Mvh Fredrik
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Håll en bredspackelspade som skydd mot det som det inte får komma fel färg på?
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...alarverktyg/spackelspadar/bredspackel-164204/
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...alarverktyg/spackelspadar/bredspackel-164204/
Man målar kanten på fodret samma färg som bräderna under. Då får man färgmötet på ett ytterhörn som gör det lättare att måla.
Det där är också en orsak till att yrkeskunniga byggare brukar använda 3/4 tum tjocka ribbor och 7/8 eller en tum tjocka foder. Det blir lättare att måla foder med färgmöte på ytterhörnet utan att klotta på ribborna.
Det där är också en orsak till att yrkeskunniga byggare brukar använda 3/4 tum tjocka ribbor och 7/8 eller en tum tjocka foder. Det blir lättare att måla foder med färgmöte på ytterhörnet utan att klotta på ribborna.
Jag vet inte vad det betyder att jobba in men jag målade min carport utan tejp och den var också i dåligt skick. Har typ aldrig målat innan, övade, kollade videos och körde på. Jag blev nöjd...🤔S shade73a skrev:
Man jobbar in den första (ljusaste) kulören ordentligt överallt. Sen målar man finliret i den avvikande kulören med lätt och stadig hand.S shade73a skrev:
Visst, lite kladd blir det alltid. Men då får man gå ett varv på slutet med den första färgen och bättra på där det behövs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det där ser bra ut, men då måste vär tejpat eller haft något avskiljande där, typ tejp eller något tunnt emellan?useless skrev: