350 läst ·
2 svar
350 läst
2 svar
Hur får man rätt höjd på nivåpinnarna
Hej
Har kört eps lagt golvvärmeslang, fått godkänt från vvs och lagt flytspackel knappt över slangen för undvika kulorna skulle flyta upp till ytan.
Nu blev det lite ojämnt lager pga tankevurpa att spacklet stelnade fortare än vad trodde🙈
Så nu är det dags höjde. & flytspackla sista lagret.
Har provat med Vattenpasset når inte från golvet bredvid till hela golvet i rummet som ska flytspacklas.
Har köpt Bosch laser men lasern går för högt upp och endast fyrkant mot väggarna
Rummet är 3.8 x 3 medans vattenpass jag har är ca 2m
Hur får man till att nivåpinnarna blir rätt höjd och jämnt lager flytspackel med rummets golv bredvid?
Från rummet bredvid till rummet som ska flytspacklas är ca 2cm men provat med vattenpass där jag når och det är ojämnt
Finns det någon laser eller något annan produkt hjälpmedel så man kan få till rätt med nivåpinnarna?
Tacksam för all hjälp.
Har kört eps lagt golvvärmeslang, fått godkänt från vvs och lagt flytspackel knappt över slangen för undvika kulorna skulle flyta upp till ytan.
Nu blev det lite ojämnt lager pga tankevurpa att spacklet stelnade fortare än vad trodde🙈
Så nu är det dags höjde. & flytspackla sista lagret.
Har provat med Vattenpasset når inte från golvet bredvid till hela golvet i rummet som ska flytspacklas.
Har köpt Bosch laser men lasern går för högt upp och endast fyrkant mot väggarna
Rummet är 3.8 x 3 medans vattenpass jag har är ca 2m
Hur får man till att nivåpinnarna blir rätt höjd och jämnt lager flytspackel med rummets golv bredvid?
Från rummet bredvid till rummet som ska flytspacklas är ca 2cm men provat med vattenpass där jag når och det är ojämnt
Finns det någon laser eller något annan produkt hjälpmedel så man kan få till rätt med nivåpinnarna?
Tacksam för all hjälp.
Om du har en två meter rätstege eller vattenpass så borde det väl fungera att kapa en stadig rak träregel i den längd du behöver och lägga vattenpasset på regeln för att väga av det du vill markera i underkant av regeln?
Regel i väggens längd kan sedan kanske användas för att dra av flytspacklet plant om du lagt stöd för det i golvet på den nivå du önskar.
Regel i väggens längd kan sedan kanske användas för att dra av flytspacklet plant om du lagt stöd för det i golvet på den nivå du önskar.
Har försökt förlänga så jag når hela rummets längd men för mig fungerar det inteSpikbjörn skrev:
Det bågnar eller så blir det tungt ostabilt.
Har köpt snörvattenpass men det blir svårt få den rak annars hade den varit smidig med längden.
Hur brukar ni som spacklar göra få nivåpinnarna rätt / jämn höjd.
Klicka här för att svara