Hej
1-Har målat och maskerat golvlisterna som på bilden med 3M tejp.
2-När jag nu tar bort tejpen så har färg hamnat på parketten.
3-Hur får man bort eländet utan att skada parketten eller den nymålade listen.
Tänkte använda Aceton eller ”Label OFF” från Biltema. Ska inhandla imorn men kanske finns proffsmålare med annan lösning som kan förklara hur jag ska göra?
Vill inte sabba golv eller list.
Matte
Tänkte använda Aceton eller ”Label OFF” från Biltema. Ska inhandla imorn men kanske finns proffsmålare med annan lösning som kan förklara hur jag ska göra?
Matte
RakbladM Matte Bygg skrev:Hej
Matte
Jag tänkte mer något kemikalier? Ajax, aceton, WD40… ingen målare som stött på detta?
Min ”hemmamålare” sa att jag maskerat fel men jag är pikometer noggrann. Så han har fel. Han maskerar inte ens medan jag lossar alla elkontakter vid målning.
Min ”hemmamålare” sa att jag maskerat fel men jag är pikometer noggrann. Så han har fel. Han maskerar inte ens medan jag lossar alla elkontakter vid målning.
Finns ju åxxå olika kvalitet på maktspel..
Fri hand är ju för amatörer som tror de är proffs. Tejpens precision slår ”fri hand” anser jag… men tack för ditt inlägg.J Johan456 skrev:
Om du varken klarar listmålning med maskering eller på fri hand får du nog leja bort jobbet eller leva med färdigmålade lister och märken efter dyckertpickan.M Matte Bygg skrev:
Skrapning: Använd en plastskrapa eller en skrapa med trubbiga kanter för att skonsamt skrapa bort färgen. Var försiktig så att du inte repor golvet.
Värme: En hetluftpistol kan användas för att mjuka upp färgen, vilket gör det lättare att skrapa bort den. Men var försiktig med värmen för att inte skada träet.
Naturliga lösningar: Ibland kan milda lösningar som vinäger eller bakpulver blandat med vatten hjälpa till att lösa upp färgen.
Slipning: Om färgen är svår att ta bort kan slipning vara ett alternativ. Använd en fint sandpapper och slipa försiktigt för att inte skada träet.
Värme: En hetluftpistol kan användas för att mjuka upp färgen, vilket gör det lättare att skrapa bort den. Men var försiktig med värmen för att inte skada träet.
Naturliga lösningar: Ibland kan milda lösningar som vinäger eller bakpulver blandat med vatten hjälpa till att lösa upp färgen.
Slipning: Om färgen är svår att ta bort kan slipning vara ett alternativ. Använd en fint sandpapper och slipa försiktigt för att inte skada träet.
Produkter som diskuteras: "skrapa färgen"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Alla verkar amatörer. Inget svar på min fråga och många anser sig proffsbyggare, proffsmålare och svetsare.. Amatörer
Eftersöker riktig proffs!!
Eftersöker riktig proffs!!