Lagret har gått i fläkten, ska se om det går att byta alternativt beställa en ny fläkt.

Men jag lyckas inte få ur aggregatet ur golvet - hur svårt kan det vara?
(Notera att jag är en glad amatör ;)

Om jag tittar på enheten så ser det ut som att alltihop kommer ur golvet ihop.
Öppnat Legalett 5000T golvvärmesystem där en fläkt och dess komponenter visas, med gula pilar som pekar på fastsittande delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har lossat alla(?) skruvar men det sitter som berget vid de gula pilarna, men jag hittar inga fler skruvar?
Fläktenhet fast i golvet med synliga skruvar och gula pilar som indikerar svårigheter att lossa aggregatet.
Skapa konto

Systemet är ett Legalett 5000T om det har någon betydelse.
http://www.legalett.ca/FPSF-Radiant...it-IGV-5000-Technical-Specification-Sheet.pdf

Alla tips tas tacksamt emot!

/J

• Golvvärmeaggregat med specifikationsetikett inkapslat i golvet, med synliga skruvhål och en gul pil.
    Skapa konto
  • Fläktaggregat av märket ebm-papst med specifikationsetikett och skruvbefästningar.
    Skapa konto
  • Interiör av Legalett 5000T fläktenhet med synliga kablar och elektriska komponenter.
    Skapa konto
  • Bild på insidan av ett golvvärmesystems fläktaggregat med elektriska anslutningar och fastsittande skruvar som pekas ut med gula pilar.
    Skapa konto
L
Du får nog plocka ned allt för att komma åt på andra sidan som fläkten ska tas ut ifrån
går även att byta lager i den

• Gilla
Joacim Boive
  • Laddar…
Jo, precis! Det är det jag försöker.
Jag vill lyfta upp hela aggregatet, har lossat på alla skruvar i skissen. Meb det sitter iaf som berget!

Tips?

L
Någon stans finns det en öppning för att ta ut fläkten , annars är det vansinnigt om måste byte alltihop , kan inte tro det , jag har inte plockat med någon sådan , men kanske det kommer upp här ,har du konsulterat dom som säljer dom , dom måste veta hur ,

L