28 972 läst ·
9 svar
29k läst
9 svar
Hur får jag trät att se gammalt
Jag sitter och klurar på att bygga en fondvägg med någon sorts trä,
Saken är den att jag vill att den ska ser gammal och sliten ut.
Hur går jag tillväga på bästa sätt?
Kan man bränna lätt med gasbrännare, slå med en en kjätting och borsta med en stålborste?
Har någon gjort något i stil med vad jag försöker förklara så vore jag tacksam
//Sven W
Saken är den att jag vill att den ska ser gammal och sliten ut.
Hur går jag tillväga på bästa sätt?
Kan man bränna lätt med gasbrännare, slå med en en kjätting och borsta med en stålborste?
Har någon gjort något i stil med vad jag försöker förklara så vore jag tacksam
//Sven W
Du kan allt rappa det med kätting... Sen om du vill att det ska få ett lite mer väderbitet utseende kan du ju alltid blanda järnvitrol med vatten. Då får du en lite grågrön ton på träet efter ett tag.
Bra fråga.. jag funderar på samma sak.. att åldra trät, ge lite hjälp på traven. Bascha med nyckelknippa har jag hört tips om. Ett annat lite äventyrligare (och konstigare) är att dra plank baki' bilen - på grusväg!? 8) Oprövat av mig dock - såklart..
Vill ni få det att se ut som drivved, eller som gammalt trä som stått ute, eller bara lite slitet?
För att få lite drivveds-look kan man blästra träet, alt. gå nära med högtryckstvätt för att blåsa bort den mjuka veden.
Sen för att få det att se grått ut... jaa, järnvitriol?
Om det bara skall se gammalt och nött ut... misshandla det, kätting låter väl lite skoj. =)
För att få lite drivveds-look kan man blästra träet, alt. gå nära med högtryckstvätt för att blåsa bort den mjuka veden.
Sen för att få det att se grått ut... jaa, järnvitriol?
Om det bara skall se gammalt och nött ut... misshandla det, kätting låter väl lite skoj. =)
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Klicka här för att svara