806 läst ·
2 svar
806 läst
2 svar
Hur får jag mitt värmesystem så effektivt som möjligt?
Hej!
Har nyligen köpt en villa som har bergvärme med radiatorer i alla rum men med en lite äldre bergvärmepump (Nike fighter 1215) det finns även monterat luft-luftvärmepumpar en i allrummet på övervåningen och en i vardagsrum/matrum på nedervåningen, har även en braskamin i vardagsrum/matrum. Båda rummen med luftvärmepumparna är ganska stora och öppna.
Min fråga är helt enkelt, hur utnyttjar jag värmesystemet så effektivt som möjligt under kommande vinter? Finns det något jag kan göra för att effektivisera?
Tack på förhand
Mvh Tobias
Har nyligen köpt en villa som har bergvärme med radiatorer i alla rum men med en lite äldre bergvärmepump (Nike fighter 1215) det finns även monterat luft-luftvärmepumpar en i allrummet på övervåningen och en i vardagsrum/matrum på nedervåningen, har även en braskamin i vardagsrum/matrum. Båda rummen med luftvärmepumparna är ganska stora och öppna.
Min fråga är helt enkelt, hur utnyttjar jag värmesystemet så effektivt som möjligt under kommande vinter? Finns det något jag kan göra för att effektivisera?
Tack på förhand
Mvh Tobias
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur får jag bort slutblecket Assa 1889-12
Fönster & Dörrar -
Hur får jag bort denna förstörada saken
Fönster & Dörrar -
Det höjda ROT-avdraget har satt fart på renoverandet
Artikelkommentarer -
Servitut på brunn – ger detta grannen exklusiv rätt eller får vi också
Juridik -
Göra om värmesystem i samband m utbyggnad - erfarenheter?
Värmepumpar