Hej,

Jag skall montera bort handtag, vred mm från en äldre toalettdörr som skall målas, handtagen är inga problem men när jag kommer till vredet tar det stopp, det finns ingen skruv eller liknande som håller det på plats, testat att dra och bända men det rubbas inte, vet inte hur hårt jag vågar ta i, vill inte förstöra det, har ni några tips?

• Guldfärgat dörrhandtag och vred på vit dörr, med dörrlåset synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre dörrvred utan skruv på en vit toalettdörr, med texten "ABLOY 2014" synlig på låset.
    Skapa konto
  • Gammalt dörrhandtag av mässing på en vit toalettdörr med borttaget vred, synliga hål runt vredets plats.
    Skapa konto
Vad pekar röda pilen på?

• Röd pil pekar mot en del av ett dörrlås av märket Abloy.
    Skapa konto
R ReMaxBerea skrev:
Vad pekar röda pilen på?
En pin för att ta bort handtaget, det är inga problem, problemet är vredet man låser med.

A Aldrin_99 skrev:
En pin för att ta bort handtaget, det är inga problem, problemet är vredet man låser med.
Ah, my bad.

Har du tagit av handtagsfronten på insidan också? Det är inte så att låsvredet sitter i fronten?

R ReMaxBerea skrev:
Ah, my bad.

Har du tagit av handtagsfronten på insidan också? Det är inte så att låsvredet sitter i fronten?
R ReMaxBerea skrev:
Ah, my bad.

Du är ett geni! Var så säker på att vredet måste av innan fronten. Tack!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.