1 030 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hur få ihop delarna
Om man ska sätta in en förgrening o några böjar på befintligt avlopp där man inte kan börja från en ände utan mitt i, hur gör man för att få ihop sista biten? Det går ju inte att få in i muffarna utan att bryta isär mycket o då är jag rädd det börjar läka där jag inte kommer åt. Kan man bara kapa två rörbitar å skjuta in i muffarna o sen sätta en muff utan kant över skarven på rörbitarna även om inte ändarna är emot varandra så kanske muffen håller tätt? Hur gör ni, hur ska man göra? Hoppas ni förstår vad jag menar.
Du tar t.ex en skjutmuff, tror jag ordet är, utan invändig fläns, den kan du skjuta helt på det ena röret, sedan dra tillbaks den när du fått andra röret på plats, sen fäster du upp med lite stålband, så det inte gungar isär när du spolar..
Produkter som diskuteras: "stålband"
Montageband
Metallband med hål är mångsidiga infästningskomponenter, som erbjuder en praktisk lösning för en mängd olika bygg- och monteringsprojekt. Dessa band kan stärka förbindelser, bidra till en jämn belastningsfördelning, och fungera som en
Läs mer
Hej!
du kapar röret och sätter på grenröret sedan tar du å kapar det befintliga röret så att grenröret och det befintliga röret är kapade med bara någon mm mellan rum om man säger så sedan tar du en skutmuff och trär över det befintliga röret och sedan drar du den över skarven lika mkt på båda sidorna.
du kapar röret och sätter på grenröret sedan tar du å kapar det befintliga röret så att grenröret och det befintliga röret är kapade med bara någon mm mellan rum om man säger så sedan tar du en skutmuff och trär över det befintliga röret och sedan drar du den över skarven lika mkt på båda sidorna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden