Målaren var inte så försiktig som jag hade hoppats och har spillt lite vävlim och målarfärg på mina svarta klinkers-plattor.

Jag vet verkligen inte hur jag ska lyckas få bort det.
Någon kom med tipset lacknafta men det hjälpte inte, jag har också fått tips om att använda en kniv men det är svårt, är lite för mkt för det.

Tacksam för all hjälp!

Ett sätt att få bort det kan kanske vara att ringa målaren i fråga som får komma och reda upp det. Kanske missar något som att ni hade avtalat om att det inte behövdes täckas eller att någon annan maskerat innan målaren satte igång.

myrstack skrev:
Ett sätt att få bort det kan kanske vara att ringa målaren i fråga som får komma och reda upp det. Kanske missar något som att ni hade avtalat om att det inte behövdes täckas eller att någon annan maskerat innan målaren satte igång.
Bra råd, så hade jag definitivt gjort om det inte varit världshistoriens största klåpare som utfört jobbet.
Jag kastade ut han med huvudet före efter hans andra dag på jobbet, inget betalt fick han och det accepterade han.
Jag ångrar så att jag gick på första bästa blocket-annons på en som verkade billig.
Jag maskerade personligen golvet mycket noggrant innan med det hjälpte föga.

Andra tips?

Beckers färgborttagningsmedel fungerar alldeles utmärkt på klinker. Har använt det på jobbet där vi har klinkers och hemma på mexitegel utan någon som helst missfärgning.

Jens_H skrev:
Beckers färgborttagningsmedel fungerar alldeles utmärkt på klinker. Har använt det på jobbet där vi har klinkers och hemma på mexitegel utan någon som helst missfärgning.
Det låter ju intressant, det står inget att läsa om att det ska passa till klinkers men har du provat det så bör det ju funka :P
Ska försöka få tag i en sådan och testa.

pröva lite försiktigt i ett hörn el. liknande först så det inte förstör/ bleker/ missfärgar. better safe than sorry ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.