Byggahus.se
Tror att den heter Assa Connect 3000. Har slutat fungera och ska byta ut den. Men förstår inte hur jag ska ta bort det?
 
  • Elektronisk dörrhandtag med kodlås och nyckelhål, monterat på en vit dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Beppum Beppum skrev:
Tror att den heter Assa Connect 3000. Har slutat fungera och ska byta ut den. Men förstår inte hur jag ska ta bort det?
Likadant lås som jag hade. Låssmed dömde ut låset pga brist på reservdelar. Till slut bytte vi ut till en ny och modernare lösning.
 
Niklas Östberg Niklas Östberg skrev:
Likadant lås som jag hade. Låssmed dömde ut låset pga brist på reservdelar. Till slut bytte vi ut till en ny och modernare lösning.
Tack för svar! Minns du hur ni tog bort det? Den svarta plastkåpan sitter som berget, och lyckas inte klura ut hur jag ska få bort det!
 
Beppum Beppum skrev:
Tack för svar! Minns du hur ni tog bort det? Den svarta plastkåpan sitter som berget, och lyckas inte klura ut hur jag ska få bort det!
Nä jag kommer tyvärr inte ihåg. Det enda jag kommer ihåg är att det sitter en skruv på undersidan låset för att komma åt batterierna.
 
  • Gilla
Beppum
  • Laddar…
Niklas Östberg Niklas Östberg skrev:
Nä jag kommer tyvärr inte ihåg. Det enda jag kommer ihåg är att det sitter en skruv på undersidan låset för att komma åt batterierna.
Tack! Har bytt batterier tidigare, så den har jag koll på. Får gå loss på den helt enkelt, gör ju inget om det går sönder, den är redan trasig... 😅
 
richardtenggren
  • Gilla
Beppum
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det var så få av dessa på marknaden så jag minns inte men plockat ner en del under årens lopp mest förvånad att det finns exemplar som överlevt.
Jag kan inte minnas att det varit några konstigheter att demontera dom @hyllplan hade den färskaste tråden med ASSA 3000 eller Elva så han kanske har bättre koll.
[länk]
Tack för svar! Har du något tips på hur jag kan få loss den svarta plastkåpan så att jag kan få bort eländet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.