Hej
Ska putsa denna väg.
Tänkte därför demontera fibermodemet.
Förmodligen sitter det skruvar inuti, men hur kommer man åt dem?
Prövade att dra lite i öronen men "locket" till vänster sitter bergfast.
Vet någon hur man gör?
Mvh
Fredrik

• Fibermodem monterat på en strukturerad grön putsad vägg med synliga kablar och lysande indikatorlampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
Det ska inte vara några problem. Har samma låda här och jag kan öppna luckan utan vidare. Du ska även skjuta av den andra delen från hållaren. Min sitter med 1 skruv i varje hörn.

• Öppen vit installationslåda med en lucka och kablar, fästad vid väggen med en skruv i varje hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd en liten flatmejsel vid öronen på boxen upptill och nedtill för att öppna boxen. I mitten mot switchen finns en skruv som låser den mot montageplattan, lossa på den. Nu kan du demontera plattan och lägga åt sidan.

Hej
Enormt tack för tipsen, detta ska jag testa ikväll.
Mvh
Fredrik

Ta det bara försiktigt med inkommande fiber, men du har ju mycket sling hängande på väggen.
Och om du kan så låt den sitta kvar i medieomvandlaren så riskerar du inte att få skit på fiberkontakten.

Hej,
Tackar för det tipset också, tänkte försöka fixera hela modulen så fibern inte går av.
Det spelar ingen roll hur fint putsad väggen blir om Internet inte funkar, familjen skulle "go bananas" minst sagt.
Mvh
Fredrik

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Hej
Enormt tack för tipsen, med flatmejseln gick det fint.
Tackar även för tipset om att skjuta elektronikmodulen åt sidan för att komma åt dessa skruvar.
Mvh
Fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.