Har hört att man kan byta trimmerhuvud, att de flesta är likadana i infästningen. Stämmer det? Har sökt på youtube och övriga nätet men ej funnit hur man gör. Har försökt själv men får inte loss det... Och vilka trimmerhuvud ska man då köpa?
Har nu tre grästrimmers med trasiga eller kärvande trimmerhuvuden.
Tacksam för svar ;0)
Har nu tre grästrimmers med trasiga eller kärvande trimmerhuvuden.
Tacksam för svar ;0)
att få loss huvudet kräver att axeln låses. ibland kan det nog finnas en knapp, vanligt är att få sticka in en insexnyckel i ett hål. annars kan det fungera att låsa via en smal mejsel gentemot fläktskovlarna till motorn.
tänk på att dra åt rätt håll. många trimmers går baklänges.
t ex jula säljer lösa trimmerhuvude av olika storlek.
tänk på att dra åt rätt håll. många trimmers går baklänges.
t ex jula säljer lösa trimmerhuvude av olika storlek.
Tackar för alla svar, nu kommer jag vidare. Dock är min infästning inte gänga utan spline (tror jag det heter... ) se bild:
Ser ut som splinen sitter direkt på rotoraxeln. Har sökt efter trimmerhuvuden med den infästningen men ej funnit... nån som vet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som splinen sitter direkt på rotoraxeln. Har sökt efter trimmerhuvuden med den infästningen men ej funnit... nån som vet?
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Har denna trimmer ett märke och modellnummer?
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Kanske kan du bara byta tråd i det existerande trimmerhuvudet. Så brukar jag göra på alla våra, Ryobi, Stihl, Husqvarna.
Den byter man inte huvudet på, utan man stoppar i en ny rulle tråd. Behöver huvudet bytas så är det nog dags att kassera hela apparaten.W wolfgang1 skrev:
Huvudet är trasigt så det behöver bytas. Såg nu att det finns delar till huvudet att köpa, så jag ska kolla om det räcker. Byter trådrullen då också ;0)useless skrev:
Varför matar tråden ut när man gasar?