Skruva loss det lilla tanklocket, sug ur med en vattendammsugare.
Återfyll med ett litet lager sand först och sen kol.
Är du osäker ta ut dom första gången titta hur dom gör, så ser du om det är nåt du ska ge dig på.
Det finns också billigare firmor än JMS som servar filter, beror lite vart du bor!
Återfyll med ett litet lager sand först och sen kol.
Är du osäker ta ut dom första gången titta hur dom gör, så ser du om det är nåt du ska ge dig på.
Det finns också billigare firmor än JMS som servar filter, beror lite vart du bor!
Är det locket nere till vänster du menar? Eller den som är framför "Out" ventilen?
Måste man ha en våtdammsugare, kan man inte få ut kolet på något annat vis? Teknikern har pratat om att man kan spola ut det med vanlig vattenslang men då borde man ha en till öppning tycker man?
Måste man ha en våtdammsugare, kan man inte få ut kolet på något annat vis? Teknikern har pratat om att man kan spola ut det med vanlig vattenslang men då borde man ha en till öppning tycker man?
Japp. Du kan bära ut filtret och tippa omkull den. men snäpp loss panelen först så det inte kommer vatten på den, bara att dra till höger så lossnar den.
Sen spolar du ur den med vattenslangen. Ja det är det lilla hålet ner till vänster. Använd en hylsa om du har, lätt att dra sönder.
Sen spolar du ur den med vattenslangen. Ja det är det lilla hålet ner till vänster. Använd en hylsa om du har, lätt att dra sönder.
Ja!
Det finns en bottenplugg också men då måste du plocka isär allt. (den används endast om du har delad tub)
När du återfyller använder du en tratt så du inte får kol i övre screenen (ser ut som ett fint nät).annars får du in det i atomatiken vid första backspolningen.
Det finns en bottenplugg också men då måste du plocka isär allt. (den används endast om du har delad tub)
När du återfyller använder du en tratt så du inte får kol i övre screenen (ser ut som ett fint nät).annars får du in det i atomatiken vid första backspolningen.
Stort tack för svaren på alla frågorna!
Nu när jag ändå har dig på tråden: vilka andra bolag än JMS hanterar Watermax filter? Vi "tillhör" Katrineholmsområdet.
- Sen undrar jag om du vet vad man ska söka på om man vill beställa kolfilter på nätet? Ska det vara något speciell storlek på kolpartiklarna tex? Speciellt märke?
Nu när jag ändå har dig på tråden: vilka andra bolag än JMS hanterar Watermax filter? Vi "tillhör" Katrineholmsområdet.
- Sen undrar jag om du vet vad man ska söka på om man vill beställa kolfilter på nätet? Ska det vara något speciell storlek på kolpartiklarna tex? Speciellt märke?
Vet inte om man får lämna namn, men sök på eniro, "vattenrening Örebro".
Bra va!!
Går att köpa kol och sand i säckar, har inte priserna i huvudet.
Har själv arbetat på JMS i 4 år. Vi var dock ett helt gäng som sa upp oss förra sommarn då dom inte har så bra personalpolitik.
Med vänlig hälsning, Morgan
Bra va!!
Går att köpa kol och sand i säckar, har inte priserna i huvudet.
Har själv arbetat på JMS i 4 år. Vi var dock ett helt gäng som sa upp oss förra sommarn då dom inte har så bra personalpolitik.
Med vänlig hälsning, Morgan
testat de men funkar inte ändå står fortfarande goinghome har försökt få jms att skicka en servicetekniker o kolla men dom säger att jag måste montera bort det o komma in med de till örebro så dom kan kolla på det vet du någon som kan fixa det på plats?
Klicka här för att svara
