I vår tillbyggnad blev det ett "uterum" under det ordinarie taket där ytterväggarna består av glaspartier och väggarna mot resten av huset är fullisolerade. Bjälklaget ligger över samma krypgrund som resten av huset och är fullt isolerat, så jag väntar mig inga problem med fukt eller så...

I golvet har vi lagt slang för vattenburen golvvärme och eftersom rummet är mer eller mindre kallställt är tanken att fylla slingan med glykol. Tanken var från början att koppla det till till befintliga värmesystemet med en värmeväxlare, men sen valde jag (kanske tillfälligt) att göra det enkelt för mig och separera slingan helt och koppla den med en egen elpatron med LKs minishunt M60.

Dilemmat blir att jag ju behöver ett expansionskärl!? Total vattenvolym är under 10 liter, så det krävs ju bara ett väldigt litet, men jag har svårt att hitta något som är tillräckligt litet för att kunna gömmas undan på ett smidigt sätt. I ordinarie plan fanns det inbyggt i LKs värmeväxlarpaket. Någon som har några idéer?

Magnus E K
Använd en ogiftig frostskyddsvätska.

Stort tack! Jag hade hittat några, men inget så litet som det där! Det blev en beställning direkt :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.