Hej allihopa, jag är ny på den här sidan. Jag behöver råd. Jag behöver bygga en uteplats altan som den på bilden. Vad behövs för den?
Välkommen till forumet!
Men, ojojoj, vad menar du att du behöver bygga egentligen? Vad är utgångspunkten för bygget? Ett färdigt hus, en grop i marken, en hyreslägenhet på 5:e våningen på Södermalm, eller vad?
Men, ojojoj, vad menar du att du behöver bygga egentligen? Vad är utgångspunkten för bygget? Ett färdigt hus, en grop i marken, en hyreslägenhet på 5:e våningen på Södermalm, eller vad?
Jag funderar på att bygga en altan med parkering. till det huset?Cruzze skrev:
Hahaha, inte alls, faktiskt. Ägs av Geely så det är numera den kinesiska statens och den kinesiska industrins stolthet.M Maher Ramadan skrev:
Har du närbilder på undervåningen i markplan? Är det suterräng?
Själva altanen/verandan behöver ju inte vara så komplicerad. Det är ju som vilken veranda som helst, bara att man har lite högre pelarare istället för plintar. Därefter kommer frågan hur lyxig den ska vara/se ut.
Det största arbetet ser ut att vara planering av tomten.
Det största arbetet ser ut att vara planering av tomten.
Huset står på berg, du har berg framför ner mot gatan som måste bort utan att orsaka sprickor osv.
Allt går ju att göra men en ren killgissning är minst 1,5-2 Mkr för att göra det du vill.
Ja & sen tillkommer bilarna naturligtvis 😀
Allt går ju att göra men en ren killgissning är minst 1,5-2 Mkr för att göra det du vill.
Ja & sen tillkommer bilarna naturligtvis 😀
Med eller utan 200 kvadratmeter polerad marmor att köra på?D dilemma skrev:
Terrassen på bilden har två pelare med en rejäl fribärande öppning så det är mer komplicerat än du får det att låta. Det krävs ett gjutet betongvalv om det skall vara utrymme under likt bilden. Annars krävs fler pelare.A AG A skrev:
Att bygga en veranda likt den på bilden har ytterligare många fler svårigheter. Men, med tanke på huset TS visar, tvivlar jag starkt på att han eftersträvar all den lyx och flärd som verandan på bilden.S Sputnic skrev:
Jag syftade på en veranda med samma princip. Alltså ett verandadäck, med carport under. En sådan veranda kan ha flera pelare.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga trädäck på altan
Utbyggnad och tillbyggnad -
Tycker ni att man kan bygga altan med bjälkarna längs huset?
Altan & Uteplats -
Hur bygga ett innertak under plåt på oisolerad men inglasad altan
Altan & Uteplats -
Arbetskostnad för att bygga en altan
Altan & Uteplats -
Hur ska jag bygga om/ut altanen?
Altan & Uteplats