3 179 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Hur bråttom är det att måla?
Hej!
Jag har grundmålat allt innan snickarna har spikat upp fasad/vindskivor m.m. med imp.olja och färg.
Hur bra skyddar denna grund, hur bråttom är det innan jag måste måla färdigt fasaden med de två resterande strykningarna, och behövs två strykningar till?
/Jonathan
Jag har grundmålat allt innan snickarna har spikat upp fasad/vindskivor m.m. med imp.olja och färg.
Hur bra skyddar denna grund, hur bråttom är det innan jag måste måla färdigt fasaden med de två resterande strykningarna, och behövs två strykningar till?
/Jonathan
Nu ska du inte ta mitt råd som något proffsråd, men eftersom man SKA svara om man kan så gör jag det 
Vårt hus levereras med en grundstrykning och sedan kan man välja till målning ifall man skulle vilja det. Vi har ältat med husfabrikanten och hela tiden fått svaret att grundmålningen håller sig 4-6 månader även om de skulle resa huset under vinterslask och vårregn! Antagligen blir det nämligen så att vi inte kan måla det "på riktigt" förrän till sommaren.
Vårt hus levereras med en grundstrykning och sedan kan man välja till målning ifall man skulle vilja det. Vi har ältat med husfabrikanten och hela tiden fått svaret att grundmålningen håller sig 4-6 månader även om de skulle resa huset under vinterslask och vårregn! Antagligen blir det nämligen så att vi inte kan måla det "på riktigt" förrän till sommaren.
Jag är inte heller expert på området men....den "lilla" grundmålning som kommer från fabrik håller visserligen några månader, men det bildas fort svamp och mögel. Misstänker att det är samma visa med grundmålningen. Det ska nog inte stå för länge mellan strykningarna pga svampen. Det blir ju ett extra moment att tvätta hela huset...
Finns det inga målningsproffs på forumet???
Finns det inga målningsproffs på forumet???
Klicka här för att svara