61 087 läst ·
18 svar
61k läst
18 svar
Hur bra är Hammarlack?
Sida 1 av 2
Hej!
Jag ska byta hängränor, men behålla rännkrokarna. Jag ska sätta PLannjas alu-zink-rännor, dvs metallrännor. Nuvarande är flagiga svarta.
Min plan är att lagom ambitiöst stålborsta krokarna och sen gå på med någon silvermetalic Hammarlack.
Tror forumet att det kan duga?
Kram från Uppsala
Jag ska byta hängränor, men behålla rännkrokarna. Jag ska sätta PLannjas alu-zink-rännor, dvs metallrännor. Nuvarande är flagiga svarta.
Min plan är att lagom ambitiöst stålborsta krokarna och sen gå på med någon silvermetalic Hammarlack.
Tror forumet att det kan duga?
Kram från Uppsala
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Hammarlack håller väldigt olika kvalitet enl. andra forum. Jag har köpt på Mekonomen och den fungerade bra, andra har köpt på Biltema och den var sämre än sämst. I Uppsala skulle jag gå till Uppsala Färg i Boländerna och fråga, dom har löst alla mina färgproblem galant. Dyrare än Flygger och andra men dom har vetat vad som krävs när jag behövt.
Det trodde jag med men nån i Jeepclubben köpte på Biltema och den va som sagt inte så bramorsan skrev:
Det är väl som vanligt när man ska försöka handla billigt, det gäller att veta vad man ska ha, då går det att göra bra affärer ibland.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 148 inlägg
Går bra att måla med, risk för att den rinner pga konsistensen men det lär man sig. Kanske inte spelar så stor roll med några rinnmärken på rännkrokarna höjder.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 148 inlägg
Ja just ja, den minns jag också! Finns den fortfarande? Den hette väl inte hammarlack?Johan Gunverth skrev:
Men ååååååååååå, jag har det på tungan. Det ska finnas någon gammal tråd här på forumet, maskinlack