Har rivit ut uppreglade innerväggar med platonskiva närmast ytterväggen följt av isolering, byggplast och spånskiva. Nu är fukthalten över 80% trots luftavfuktare.
Marken och berg lutar mot huset men eftersom fasaden vittrat på några ställen funderar jag på om dräneringen är ok.
Har försökt att gräva lite. Vad tror ni? Är det ok att lägga fyllnadsmassor direkt mot dränering?
Marken och berg lutar mot huset men eftersom fasaden vittrat på några ställen funderar jag på om dräneringen är ok.
Har försökt att gräva lite. Vad tror ni? Är det ok att lägga fyllnadsmassor direkt mot dränering?
Ett par veckor bara.
Utsidan ser ut som pordrän med en duk utanför, helt OK , men att sätta platon på en insida är kanske inte så bra. Väggen ska få ett ångtryck utåt, nu är det stopp för fukt att absorberas i väggen och torka ut, respektive avge i rummet. Fukten kondenserar på platon och stannar i väggkonstuktionen Som sägs det tar lång tid innan fukt går ur dina väggar. Blir till att vädra kanske nästan hela sommaren.
Tack för svar. Ja då vädrar jag på bara så får vi se.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Jo jag har en avfuktare oxå. En mobil, Wilma för typ tvättstugan. Går dygnet runt nu.
Wilfa
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden