3 520 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Hur behandla träskiva med underlimmad diskho?
Jag har fått tag på en massiv träskiva (4cm tjock ek, 60 cm djup och 2 meter bred). I den sitter det en underlimmad diskho med avrinningsyta (90 cm lång diskho med avrinningsytan). Jag antar att det heter underlimmad när diskhon är försänkt ca 1cm ner i träskivan?
Hur som helst, hur behandlar jag bäst kanten på träskivan där diskhon är infälld. På båda sidor av diskhon tittar ju ändträ fram på träskivan. Jag har oljat in ovan och undersidan 3 gånger nu med kinesísk (tung) träolja. Vad mera skall jag göra så att vatten inte tränger in i ändträet på träskivan?
Lacka ändträet där det sticker fram ovenför diskhon? Eller lägga en sträng silikon? Finns det nån annan här som har erfarenheter av underlimmad diskho i massiv träskiva?
Hur som helst, hur behandlar jag bäst kanten på träskivan där diskhon är infälld. På båda sidor av diskhon tittar ju ändträ fram på träskivan. Jag har oljat in ovan och undersidan 3 gånger nu med kinesísk (tung) träolja. Vad mera skall jag göra så att vatten inte tränger in i ändträet på träskivan?
Lacka ändträet där det sticker fram ovenför diskhon? Eller lägga en sträng silikon? Finns det nån annan här som har erfarenheter av underlimmad diskho i massiv träskiva?
Finns det verkligen inte nån här på forumet som har underlimmat diskho i en träskiva? Eller känner nån som har det?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden