Jag antar att det är asbestcement i mina svarta fönsterbrädor i alla fall, huset är byggt -68. Nu tycker jag att de behöver fräschas upp men har noll koll på vad som är lämpligt. Enklast är att putsa med någon olja, tänker jag. Hur hanterar andra sina? Och nej, jag tänker inte byta ut dem i brådrasket.
 
  • Svart fönsterbräda, möjligen av asbestcement, med en sliten, fläckig yta som behöver uppfräschning, enligt inlägg för hus byggt 1968.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en svart fönsterbräda i möjlig asbestcement från 1968, synlig yta och kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart fönsterbräda med sliten yta, eventuellt av asbestcement, i ett hus från 1968.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kör Fulgentin på min asbest (har liknande fönsterbrädor i mitt hus från -63) med bra resultat
 
Vad är det ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.