Hej alla kunniga,
Jag och min sambo bor i radhus men är båda födda med tummen mitt i handen. Jag har nu lagt märke till att fogen och silikonet i skarven mellan vårat laminatgolv och stenplattor i köket ser förskräckligt ut och hat släppt och blivit jätte fult.
Hur åtgärdar jag detta? Kan jag göra det själv? Om jag kan det hur och vad ska jag göra?
Som jag skrev är jag fullkomligt novis när det gäller detta. Jag kan inga termer och jag skylla jätte gärna vilja få en pedagogisk genomgång förklaring till hur jag kan åtgärda detta själv.
Om någon vänlig själ där ute ville ta sig tiden att hjälpa mig med det?
Bifogar en bild på hur det ser ut. (Så ser det i princip ut mer eller mindre hela vägen)
Jag och min sambo bor i radhus men är båda födda med tummen mitt i handen. Jag har nu lagt märke till att fogen och silikonet i skarven mellan vårat laminatgolv och stenplattor i köket ser förskräckligt ut och hat släppt och blivit jätte fult.
Hur åtgärdar jag detta? Kan jag göra det själv? Om jag kan det hur och vad ska jag göra?
Som jag skrev är jag fullkomligt novis när det gäller detta. Jag kan inga termer och jag skylla jätte gärna vilja få en pedagogisk genomgång förklaring till hur jag kan åtgärda detta själv.
Om någon vänlig själ där ute ville ta sig tiden att hjälpa mig med det?
Bifogar en bild på hur det ser ut. (Så ser det i princip ut mer eller mindre hela vägen)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Tack!! Lär nyttja forumet till fullo!!
Fick detta tips ang silikon av en god vän
"Man tar bara bort det gamla och maskerar upp önskas bredd på ny! Sen på med ny med en sådan pistol till tuber. Lagom mycket. Sen ett glas med vatten och massa diskmedel i som man doppar fingret i och stryker ut det snyggt. Sen bort med tejp och låt torka minst tt dygn. "
Kan vilken lekman som helst klara det? Typ jag som på sin höjs har målat och tapetserat vägg förut.
"Man tar bara bort det gamla och maskerar upp önskas bredd på ny! Sen på med ny med en sådan pistol till tuber. Lagom mycket. Sen ett glas med vatten och massa diskmedel i som man doppar fingret i och stryker ut det snyggt. Sen bort med tejp och låt torka minst tt dygn. "
Kan vilken lekman som helst klara det? Typ jag som på sin höjs har målat och tapetserat vägg förut.
japp det klarar alla. lite som när var liten och spritsa glasyr på pepparkakan, fast inte lika gott då.SannaSund skrev:Tack!! Lär nyttja forumet till fullo!!
men jag skulle också tipsa om skarvlist. så slipper ni göra om fogen igen
ja. men räkna med ni kommer få göra om silikon är en mjukfog.SannaSund skrev:
fog =anliggningsyta mellan olika delar i en konstruktion, vanligen med utfyllnad av ett sammanbindande fogmaterial såsom lim, murbruk eller dylikt
Produkter som diskuteras: "skrapa kakelfogen"
Fogskrapa för kakelfog Wolfcraft
Byt ut kakelfog och trasiga kakelplattor
149 kr inkl moms
Läs mer