3 356 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Hur är Prutmånen på IKEA kök?
Sida 1 av 2
Någon som har koll på det?
Tänkte handla nu i veckan och är inte så sugen på att betala fullpris
Min strategi kommer vara att sätta ihop basköket med luckor och stommar. Sen begära ett pris, efter priset är satt så kommer jag försöka knö in så mkt som möjligt i det.
(Börja med handtag, krönlist osv.)
Någon som har en bättre strategi?
Basköket kommer landa på 21 000, vill ha in grejjer för 24... det är ju 15 %. Tror själv att det kommer bli svårt.
Tänkte handla nu i veckan och är inte så sugen på att betala fullpris
Min strategi kommer vara att sätta ihop basköket med luckor och stommar. Sen begära ett pris, efter priset är satt så kommer jag försöka knö in så mkt som möjligt i det.
(Börja med handtag, krönlist osv.)
Någon som har en bättre strategi?
Basköket kommer landa på 21 000, vill ha in grejjer för 24... det är ju 15 %. Tror själv att det kommer bli svårt.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Brukar du pruta vid kassan i mataffären? ;D
IKEA har inga prutmåner.
IKEA har inga prutmåner.
Jag vill inte ha det som utomlands att man ska pruta på allt man handlar. Sätt rätt pris från början istället. F-n va drygt om man ska behöva förhandla varje gång man handlar något, så vill jag inte ha det.
Ja inte är IKEA-köken sämre än Marbodal och andra kökleverantörer. Vi har sen 1-år tillbaka kök från IKEA och har inte upplevt att kvaliteten skulle var sämre bara för att det är IKEA.....Köket är i samma skick nu som för ett år sedan. (Vi har småbarn).Göran skrev:
Nu skall vi dock bygga nytt hus, NNF och köket som följer med är Ballingslöv, men hade vi byggt helt i egen regi så hade det nog blivit IKEA-kök igen.
// Anna
Just det IKEA kök är nog bra men kanske inte "hur bra som helst".Då skulle ingen annan kökstillverkare finnas, eller hur.
Och om du bråkar kan du säkert byta ut ditt ballingslöv mot ett hurbrasomhelstIKEA..
Eller vill du inte det?
Och om du bråkar kan du säkert byta ut ditt ballingslöv mot ett hurbrasomhelstIKEA..
Eller vill du inte det?
Visst kan vi säkert byta kök men då får vi välja bort ballindslöv och sätt upp IKEA-köket bäst vi vill, men som det känns i dagsläget så vill vi inte göra så mycket själva...vi har redan hållt på och renoverat ett hus så nu känns det som man vill göra så lite som möjligt själv.Göran skrev:
(IKEA och Marbodal (efter vad jag har hört) har samma tillverkare det är bara priset som skiljer).
// Anna