Någon som har koll på det?
Tänkte handla nu i veckan och är inte så sugen på att betala fullpris ;)

Min strategi kommer vara att sätta ihop basköket med luckor och stommar. Sen begära ett pris, efter priset är satt så kommer jag försöka knö in så mkt som möjligt i det.
(Börja med handtag, krönlist osv.)

Någon som har en bättre strategi?

Basköket kommer landa på 21 000, vill ha in grejjer för 24... det är ju 15 %. Tror själv att det kommer bli svårt.

Noll, skulle jag tro. ;D

Brukar du pruta vid kassan i mataffären? ;D

IKEA har inga prutmåner.

Fan, det var nästan det jag misstänkte. Men man borde börja pruta i kassan på mataffären... det skulle vara lite tufft!
Jaja, det får bli nudlar resten av månaden... men dom är nog svårprutade ;D

Ikea har en köksdrive, köp för 10 000:- så får du 1 000:- insatt på ditt familjekonto, 20 000:- och få 2 000:- insatt etc. Tror att det gäller april ut! Kolla på deras hemsida!

Ekopro:
Jodå, den driven har jag koll på. Tack ändå.

Jag vill inte ha det som utomlands att man ska pruta på allt man handlar. Sätt rätt pris från början istället. F-n va drygt om man ska behöva förhandla varje gång man handlar något, så vill jag inte ha det.

IKEA har ju redan låga priser (ock kvalitén på deras kök är hur bra som helst).
// Anna

Har inte IKEA anställda 25% längre? Ni kanske får börja dejta? ;D

annaper skrev:
IKEA har ju redan låga priser (ock kvalitén på deras kök är hur bra som helst).
// Anna

jaha hur bra som helst- kanske inte riktigt då va???

Det blev inte ens ett försök till prut... fick med allt jag ville ha till 20015 kr.

Göran skrev:
jaha hur bra som helst- kanske inte riktigt då va???
Ja inte är IKEA-köken sämre än Marbodal och andra kökleverantörer. Vi har sen 1-år tillbaka kök från IKEA och har inte upplevt att kvaliteten skulle var sämre bara för att det är IKEA.....Köket är i samma skick nu som för ett år sedan. (Vi har småbarn).

Nu skall vi dock bygga nytt hus, NNF och köket som följer med är Ballingslöv, men hade vi byggt helt i egen regi så hade det nog blivit IKEA-kök igen.

// Anna

Just det IKEA kök är nog bra men kanske inte "hur bra som helst".Då skulle ingen annan kökstillverkare finnas, eller hur.
Och om du bråkar kan du säkert byta ut ditt ballingslöv mot ett hurbrasomhelstIKEA..
Eller vill du inte det? :P

Göran skrev:
Just det IKEA kök är nog bra men kanske inte "hur bra som helst".Då skulle ingen annan kökstillverkare finnas, eller hur.
Och om du bråkar kan du säkert byta ut ditt ballingslöv mot ett  hurbrasomhelstIKEA..
Eller vill du inte det? :P
Visst kan vi säkert byta kök men då får vi välja bort ballindslöv och sätt upp IKEA-köket bäst vi vill, men som det känns i dagsläget så vill vi inte göra så mycket själva...vi har redan hållt på och renoverat ett hus så nu känns det som man vill göra så lite som möjligt själv.

(IKEA och Marbodal (efter vad jag har hört) har samma tillverkare det är bara priset som skiljer).

// Anna

Anna har helt rätt där de kommer från exakt samma fabrik.

Stå på dig Anna! ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.