john68 john68 skrev:
Kanske mer kuriosa än roligt....
MEN långt fram på åttiotalet virkade de mensskydd, bindor, på det lokala vårdhemmets terapi som de sen fyllde med ngt som sög upp. Dessa tvättades sen i centraltvätten. Allt för att maximera vinsten till ägarna.

Ja på åttiotalet var det jättevanligt med privata vårdhem där gamlingarna fortfarande hade mens.:cool:

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Det kanske var demensskydd?

• Haha
  • Gilla
Joacimz och 6 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Ja på åttiotalet var det jättevanligt med privata vårdhem där gamlingarna fortfarande hade mens.:cool:
Du hade nog passat bättre på detta hemmet för begåvningshandikappade;) De sista las ner först årsskiftet 89-90.

Du har rätt, sen 1990 har jag vandrat på gatorna som en fri(sk) man. Det var även då jag antogs till mensa.:love:

• Gilla
  • Haha
Riemann och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Du har rätt, sen 1990 har jag vandrat på gatorna som en fri(sk) man. Det var även då jag antogs till mensa.:love:
Ha..

Men tur du är både fri och frisk (y);):)

Väldigt bra för oss bönder som bara sett grusvägar, nu vet jag hur en gata ser ut.

Protte

Ganska mycket trottoar där, påminner mig om Skånepartiets gamla måtto: "Fri sprit och bredare trottoarer."

jac jac skrev:
Ganska mycket trottoar där, påminner mig om Skånepartiets gamla måtto: "Fri sprit och bredare trottoarer."
Var det inte Kalle Anka Partiet? :thinking::crysmile:

Krilleman
Det har varit en tung vecka på jobbet. Men denna piggade upp mig lite en tidig morgon. Tog bilden i farten trots att det är olagligt att pilla på telefonen när man kör bil. Men lastbilen skulle höger i korsningen och farten var väldigt låg till mitt försvar...

"SÅ MYCKET COOLARE ATT KÖRA STÅL ÄN PÅLÄGG OCH BLOMMOR"

:rofl::rofl::rofl:

Lastbil med text "SÅ MYCKET COOLARE ATT KÖRA STÅL ÄN PÅLÄGG OCH BLOMMOR" på bakdörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
[SH] och 7 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Det var även då jag antogs till mensa.:love:
Är det där man stickar mensaskydd? :crysmile:

Eller det kanske bara är i skåne-avdelningen

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Apropå Krillemans inlägg här ovan.
Ett ägg på toppen av en rak, orange konstruktionsmarkör med texten "PÅLÄGG".
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Snailman
Snailman Snailman skrev:
Testar med den här:
[länk]
prototypen prototypen skrev:
Väldigt bra för oss bönder som bara sett grusvägar, nu vet jag hur en gata ser ut.

Protte
Hoppsan! Rotera lite åt höger så ni ser trottoaren och staketet.

FREDAGSFRÄCKIS (varning):

Skämttext med en gråtande smiley-emoji, handlar om en man som använder en haklapp som handduk.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
yonna och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.