fatsuG7 fatsuG7 skrev:
Så här kan man dela upp vårt avlånga land. :thinking:
Näh. Såhär är det ;)

• Kartbild över Sverige med färgkodade områden som representerar humoristiska namn som "Riktiga Norrland" och "Danmark".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
raveper och 1 till
  • Laddar…
harry73
Huh? Vilken kartprojektion är det?
Så ser sverigekartan ut
Illustration av en humoristisk och oproportionerlig karta över Sverige med fokus på Skåne.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Slugge och 13 till
  • Laddar…
Skärmdump av en textskämt om att bli lurad den första april med en grinande emoji.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
BiFuel och 11 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Huh? Vilken kartprojektion är det?
Så ser sverigekartan ut
[bild]
Exakt, det är lätt att lura sig på kartprojektioner. Vet man inte bättre så kan man tex tro att Skåne inte är större än hela universum.

Feck, en del vet inte ens att det var skåningarna som uppfann mat. Innan dess så bara svalt alla till döds hela tiden. Några folkslag försökte uppfinna mat, men misslyckades och dog ut. Vem minns tex Ostmakedonierna, Chilienarna, Ostekerna, Mayo-indianerna eller Auberginerna?

Men, sedan kom vår frälsare och gud, Edward Persson, och uppfann spittekakan. Den tillagas genom att skåningarna går ut på slätten, tidigt på morgonen. Solen ser det, och tänker "Fan, nu måste jag gå upp!", och skåningarna tar solens första strålar och lindar upp dem på en spole där de för stelna. Sedan går de in, sjunger "Jag har bott vid en landsväg hela mitt liv" och äter sin spittekaka.

Jag skyller på undermålig skola. De lär inte barnen sådana här saker.

• Gilla
  • Haha
altaxis och 7 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Jag skyller på undermålig skola.
Det är inte ditt fel! Du har säkert andra talanger även om bildning uppenbarligen inte är en av dessa. ;)

• Haha
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Exakt, det är lätt att lura sig på kartprojektioner. Vet man inte bättre så kan man tex tro att Skåne inte är större än hela universum.

Feck, en del vet inte ens att det var skåningarna som uppfann mat. Innan dess så bara svalt alla till döds hela tiden. Några folkslag försökte uppfinna mat, men misslyckades och dog ut. Vem minns tex Ostmakedonierna, Chilienarna, Ostekerna, Mayo-indianerna eller Auberginerna?

Men, sedan kom vår frälsare och gud, Edward Persson, och uppfann spittekakan. Den tillagas genom att skåningarna går ut på slätten, tidigt på morgonen. Solen ser det, och tänker "Fan, nu måste jag gå upp!", och skåningarna tar solens första strålar och lindar upp dem på en spole där de för stelna. Sedan går de in, sjunger "Jag har bott vid en landsväg hela mitt liv" och äter sin spittekaka.

Jag skyller på undermålig skola. De lär inte barnen sådana här saker.
Jag förstår att din bildning är undermålig, när du inte ens kan stava till maud ;)

• Haha
tompaah7503
  • Laddar…
Skärmdump av en social media-post av The Flat Earth Society som säger att de har medlemmar runt hela jorden.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Cheesen och 18 till
  • Laddar…
Allvarligt talat, det är helt sjukt faktiskt. Finns en dokumentär om dessa jönsar på Netflix också. Där står deras ledare på en strand och proklamerar - "se där borta, om jorden vore rund skulle jag inte kunna se höghusen i Seattle där borta, men det kan jag, så mig lurar ingen...."

• Gilla
OverAndOut
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Allvarligt talat
Nu är du långt OT för denna tråd. :p

Alfredo Alfredo skrev:
Nu är du långt OT för denna tråd. :p
Givetvis. Ursäkta.

MathiasS MathiasS skrev:
Allvarligt talat, det är helt sjukt faktiskt. Finns en dokumentär om dessa jönsar på Netflix också. Där står deras ledare på en strand och proklamerar - "se där borta, om jorden vore rund skulle jag inte kunna se höghusen i Seattle där borta, men det kan jag, så mig lurar ingen...."
Är det i den dokumentären som dom försöker bevisa Jordens flathet, men av misstag råkar bevisa att den är rund?

Sett nåt om det i mitt flöde.

• Haha
Slugge
  • Laddar…
:)

• Meme med text om kärlek och toaletter, och en Minion-karaktär med en resväska.
    Skapa konto
  • Gilla
tompaah7503 och 2 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Är det i den dokumentären som dom försöker bevisa Jordens flathet, men av misstag råkar bevisa att den är rund?

Sett nåt om det i mitt flöde.
Ja jag tror det, har inte sett hela ännu....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.