9 953 626 läst ·
46 635 svar
9954k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Exakt, det är lätt att lura sig på kartprojektioner. Vet man inte bättre så kan man tex tro att Skåne inte är större än hela universum.harry73 skrev:
Feck, en del vet inte ens att det var skåningarna som uppfann mat. Innan dess så bara svalt alla till döds hela tiden. Några folkslag försökte uppfinna mat, men misslyckades och dog ut. Vem minns tex Ostmakedonierna, Chilienarna, Ostekerna, Mayo-indianerna eller Auberginerna?
Men, sedan kom vår frälsare och gud, Edward Persson, och uppfann spittekakan. Den tillagas genom att skåningarna går ut på slätten, tidigt på morgonen. Solen ser det, och tänker "Fan, nu måste jag gå upp!", och skåningarna tar solens första strålar och lindar upp dem på en spole där de för stelna. Sedan går de in, sjunger "Jag har bott vid en landsväg hela mitt liv" och äter sin spittekaka.
Jag skyller på undermålig skola. De lär inte barnen sådana här saker.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Jag förstår att din bildning är undermålig, när du inte ens kan stava till maudT Troberg skrev:Exakt, det är lätt att lura sig på kartprojektioner. Vet man inte bättre så kan man tex tro att Skåne inte är större än hela universum.
Feck, en del vet inte ens att det var skåningarna som uppfann mat. Innan dess så bara svalt alla till döds hela tiden. Några folkslag försökte uppfinna mat, men misslyckades och dog ut. Vem minns tex Ostmakedonierna, Chilienarna, Ostekerna, Mayo-indianerna eller Auberginerna?
Men, sedan kom vår frälsare och gud, Edward Persson, och uppfann spittekakan. Den tillagas genom att skåningarna går ut på slätten, tidigt på morgonen. Solen ser det, och tänker "Fan, nu måste jag gå upp!", och skåningarna tar solens första strålar och lindar upp dem på en spole där de för stelna. Sedan går de in, sjunger "Jag har bott vid en landsväg hela mitt liv" och äter sin spittekaka.
Jag skyller på undermålig skola. De lär inte barnen sådana här saker.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Allvarligt talat, det är helt sjukt faktiskt. Finns en dokumentär om dessa jönsar på Netflix också. Där står deras ledare på en strand och proklamerar - "se där borta, om jorden vore rund skulle jag inte kunna se höghusen i Seattle där borta, men det kan jag, så mig lurar ingen...."
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Är det i den dokumentären som dom försöker bevisa Jordens flathet, men av misstag råkar bevisa att den är rund?MathiasS skrev:
Sett nåt om det i mitt flöde.