Restaurang i Göteborg...

• Skärmdump av kartapp med markerad restaurang Steamy PHO i Göteborg och kontaktinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Textbild med skämt om att lära barn om skatt genom att äta del av deras glass, mot gul bakgrund med smiley-emojis.
Skapa konto

;)

• Gilla
  • Haha
johanseger och 14 till
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Fel! Mannen "tar" inte en öl till. Han får dom framburna av kvinnan lagom kalla från kylen.
Man kan också få den levererad på/i huvudet.. ;)

Så Så
Vi har ju konstaterat att vi är i humortråden

M MagHam skrev:
Poängen är inte det smaklösa raljerandet över en könsstereotyp arbetsfördelning
Poängen är att det är:
- tabu att skoja om
och
-att det (tyvärr) ändå ligger en viss sanning i det ännu 2018.
Det är ju det smaklösa otidsenliga och totalt faktaogrundande referensen till en verklighet ingen vill ha som är roligt. Precis som att jag resten av livet kommer fnissa när jag säger till min fru att jag ”kan hjälpa dig med disken” eller när min frus mormor varje fång vi träffades frågade om och förfasades över att jag fick stryka mina skjortor själv. Hon tyckte det var hemskt att jag behövde göra det och jag höll givetvis med ( även om mina skjortor sedan 25år tillbaka är heliga saker, liksom mina verktyg, som ingen annan rör med strykjärn)

@MathiasS
Tvätta och stryka sina egna skjortor.
Överklassfasoner!

Ger mig fan på att du putsar dina egna skor också.

Mvh Findus

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Mikael_L
MathiasS MathiasS skrev:
Precis som att jag resten av livet kommer fnissa när jag säger till min fru att jag ”kan hjälpa dig med disken” eller när min frus mormor varje fång vi träffades frågade om och förfasades över att jag fick stryka mina skjortor själv. Hon tyckte det var hemskt att jag behövde göra det och jag höll givetvis med ( även om mina skjortor sedan 25år tillbaka är heliga saker, liksom mina verktyg, som ingen annan rör med strykjärn)
Eller klassikern när man ska vara med barnen för att ens partner har annat för sig "Jaha, är du barnvakt ikväll?"

Med anledning av en annan tråd:

Jag har i helgen tänkt påbörja mitt lilla förrådsbygge, alla som är intresserade är välkomna på kaffe (ta gärna med kaffebröd).

• Gilla
Dizzy84
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
@MathiasS
Överklassfasoner!

Mvh Findus
Det kan du fethajja - ska det bli blankt och fint får man göra det själv! :)

MathiasS MathiasS skrev:
Det kan du fethajja - ska det bli blankt och fint får man göra det själv! :)
Därom är vi helt eniga. Skor, byxor och skjortor vårdar jag själv. Men så dj-kla roligt är det inte och detta är ju humortråden, så bli roligare!

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
N
Snigla Snigla skrev:
Man kan också få den levererad på/i huvudet.. ;)
Dit brukar den ju fara efter en stund iaf :D

• Haha
Snigla
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
@MathiasS
Överklassfasoner!

Mvh Findus
Eller vänta nu. Jag kanske läste inlägget fel.

Var det att tvätta, stryka skjortorna och putsa skorna som var överklassfasoner eller var det att göra det själv......?

Jag vet inte om den här egentligen skulle ligga i odlingshörnan... Jag har iallafall upptäckt en fördel med jordgolv - Man kan plocka kantareller oavsett vilket väder det är ute.

• En liten kantarell som växer på ett jordgolv inomhus, illustrerar förmånen med jordgolv för odling.
    Skapa konto
  • Gilla
iMikael Lundgren
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Restaurang i Göteborg...
Missar jag något här? Eller ligger humorn i att det skulle ta endast 16 minuter att köra 15 km i Göteborg? :)

L lordi skrev:
Missar jag något här? Eller ligger humorn i att det skulle ta endast 16 minuter att köra 15 km i Göteborg? :)
Steamy Pho
=
Ångande bajs? :crysmile::thinking:

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.