9 956 962 läst ·
46 642 svar
9957k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Det är ju det smaklösa otidsenliga och totalt faktaogrundande referensen till en verklighet ingen vill ha som är roligt. Precis som att jag resten av livet kommer fnissa när jag säger till min fru att jag ”kan hjälpa dig med disken” eller när min frus mormor varje fång vi träffades frågade om och förfasades över att jag fick stryka mina skjortor själv. Hon tyckte det var hemskt att jag behövde göra det och jag höll givetvis med ( även om mina skjortor sedan 25år tillbaka är heliga saker, liksom mina verktyg, som ingen annan rör med strykjärn)M MagHam skrev:
Eller klassikern när man ska vara med barnen för att ens partner har annat för sig "Jaha, är du barnvakt ikväll?"MathiasS skrev:
Precis som att jag resten av livet kommer fnissa när jag säger till min fru att jag ”kan hjälpa dig med disken” eller när min frus mormor varje fång vi träffades frågade om och förfasades över att jag fick stryka mina skjortor själv. Hon tyckte det var hemskt att jag behövde göra det och jag höll givetvis med ( även om mina skjortor sedan 25år tillbaka är heliga saker, liksom mina verktyg, som ingen annan rör med strykjärn)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Med anledning av en annan tråd:
Jag har i helgen tänkt påbörja mitt lilla förrådsbygge, alla som är intresserade är välkomna på kaffe (ta gärna med kaffebröd).
Jag har i helgen tänkt påbörja mitt lilla förrådsbygge, alla som är intresserade är välkomna på kaffe (ta gärna med kaffebröd).
Eller vänta nu. Jag kanske läste inlägget fel.findus42 skrev:
Var det att tvätta, stryka skjortorna och putsa skorna som var överklassfasoner eller var det att göra det själv......?