10 078 303 läst ·
47 270 svar
10078k läst
47,3k svar
Humorhörnan ...
Medlem
· Västra Götaland
· 2 589 inlägg
Straight edge. Så kan det bli.
Allvetare
· Västra götaland
· 11 013 inlägg
En man var ute och provkörde sin nya, sportiga bil. Han fällde ner taket, tryckte gasen i botten och njöt av farten.
När hastighetsmätaren passerade 140 km/h såg han plötsligt blåljus i backspegeln. Han hade blivit lite fartblind och tänkte: ”Polisen hinner aldrig ikapp den här bilen.”
Han tryckte gasen ännu hårdare. Men när hastigheten närmade sig 180 började han tvivla:
”Vad i helvete håller jag egentligen på med?”
Han stannade vid vägrenen.
Polisen kom fram till bilen med blocket i handen och sa:
- Det har varit en lång dag. Mitt pass är snart slut, det är fredag och jag har absolut ingen lust att börja trassla med papper. Jag släpper dig om du kan ge mig en förklaring till fortkörningen som jag aldrig har hört förut.
Mannen tänkte två sekunder och svarade:
- Min fru lämnade mig förra veckan. Hon stack iväg med en polis. Jag trodde att du var han som ville lämna tillbaka henne.
Polisen log, önskade mannen en trevlig helg och åkte därifrån
När hastighetsmätaren passerade 140 km/h såg han plötsligt blåljus i backspegeln. Han hade blivit lite fartblind och tänkte: ”Polisen hinner aldrig ikapp den här bilen.”
Han tryckte gasen ännu hårdare. Men när hastigheten närmade sig 180 började han tvivla:
”Vad i helvete håller jag egentligen på med?”
Han stannade vid vägrenen.
Polisen kom fram till bilen med blocket i handen och sa:
- Det har varit en lång dag. Mitt pass är snart slut, det är fredag och jag har absolut ingen lust att börja trassla med papper. Jag släpper dig om du kan ge mig en förklaring till fortkörningen som jag aldrig har hört förut.
Mannen tänkte två sekunder och svarade:
- Min fru lämnade mig förra veckan. Hon stack iväg med en polis. Jag trodde att du var han som ville lämna tillbaka henne.
Polisen log, önskade mannen en trevlig helg och åkte därifrån
Han har väl gått i pension?hsd skrev:
https://www.jarnkrokchoppers.se/ak-klagaren-lamnar-over-till-oss