En grå katt ligger på tvättade kläder som hänger på ett torkställ, med text om att katten lägger päls på kläderna igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
TickyNucker och 12 till
  • Laddar…
Tidningsartikel om en lastbilschaufför som åtalades för rattfylla men friades då hon hävdade att alkoholen dracks efter en olycka.
Skapa konto

Som yrkeschaufför har man ju alltid ett helrör i handskfacket 🤔

• Haha
  • Gilla
  • Wow
vanpire och 8 till
  • Laddar…
Jag vet att lastbilen ofta betyder mycket för en chaufför. Men är det inte att gå lite för långt att sätta på den i fyra timmar - och dessutom i ett helt oromantiskt dike?

Och att hon bara blir åtalad för rattonykterhet och inte sexuellt ofredande? Många frågor….

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
[bild]

Som yrkeschaufför har man ju alltid ett helrör i handskfacket 🤔
Jag är helt på det klara med att detta är fel tråd, men man undrar ju om tingsrätten hört talas om färdskrivare🤔

Per Gahrton

Grön och vit pin med en gul maskros på grön bakgrund.
Skapa konto

hade troligen maskrosvin i bilen när det begav sig!

Tre flaskor med maskrosvin, märkta "Tims maskrosvin", stående på ett vitt underlag mot en kaklad bakgrund.
Skapa konto

Per Gahrton, miljöpartistisk politiker, har vid flera tillfällen (bl.a. 2008 och 2015) ertappats med rattfylleri och hävdat "eftersupning" – att han druckit alkohol efter en bilolycka, inte före. 2015 dömdes han till två månaders fängelse för grovt rattfylleri efter att tingsrätten förkastat förklaringen.

• Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
U
Lostmoose Lostmoose skrev:
Jag är helt på det klara med att detta är fel tråd, men man undrar ju om tingsrätten hört talas om färdskrivare🤔
Vad har den med onykterhet att göra?
Den loggar kör-/arbetstid, vila och hastighet, inte antal klunkar hembränt.

• Gilla
Hank_Ö och 3 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Vad har den med onykterhet att göra?
Den loggar kör-/arbetstid, vila och hastighet, inte antal klunkar hembränt.
Just det "kör-/arbetstid" och hastighet ! Lätt då att se när bilen körde i diket och blev stillastående !

• Gilla
Perplexus och 5 till
  • Laddar…
tommib
Givet att hon uppenbarligen hade sprit i bilen och var vid medvetande trots 2,5 promille så är det nog läge för ett besök hos trafikmedicin i relevant län och ett indragande av den högre behörigheten. Även om hon drack efter att hon kraschat med bilen vittnar det om ett patologiskt förhållande till alkohol som inte är förenligt med högre körkortsbehörighet.

RIP Grodan...

• Gilla
Millox och 17 till
  • Laddar…
U
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Just det "kör-/arbetstid" ! Lätt då att se när bilen körde i diket och blev stillastående !
Men det är högst troligen kontrollerat. Poliserna brukar vara rätt ivriga att läsa av dem vid olycka.

Men det känns rätt rimligt med 4h väntan om man själv som förare inte ringer SOS. Lätt att glömma sånt när man vill skynda sig att poppa korken på Donpan.

U
tommib tommib skrev:
Givet att hon uppenbarligen hade sprit i bilen och var vid medvetande trots 2,5 promille så är det nog läge för ett besök hos trafikmedicin i relevant län och ett indragande av den högre behörigheten. Även om hon drack efter att hon kraschat med bilen vittnar det om ett patologiskt förhållande till alkohol som inte är förenligt med högre körkortsbehörighet.

RIP Grodan...
Nu vet jag inte hur nationaliteten är.
Men när jag var minderårig köpte vi sprit och öl på lastbils-rastplatsen vid E4an. Var bara att knacka på valfri öststats-reggad lastbil, dom hade alltid sprit med sig.

Med såhär mycket offT är jag skyldig att posta en bild antar jag

• En man vid en laptop med olika textcitat i en fyrdelad meme.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
U
Någon som roat sig med toadörren på jobbet
Röd toalettdörr med varningsskylt "Varning provtryckning pågår".
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Lilak och 16 till
  • Laddar…
Textmeddelandekonversation där någon beskriver en dålig dag med fryst öl, bränd pizza och en gravid flickvän.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Lilak och 9 till
  • Laddar…
Fyra bilder av en drive-in-biografskylt där filmen "Dick" visas med olika filmer. Text om filmens oavbrutna visning 1999.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Dheri och 6 till
  • Laddar…
Två män diskuterar löneökning. En man säger att tre företag jagar honom, och klarnar sedan upp att det är el, gas och vatten.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
pdov och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.