9 947 077 läst ·
46 606 svar
9947k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Jag vet att lastbilen ofta betyder mycket för en chaufför. Men är det inte att gå lite för långt att sätta på den i fyra timmar - och dessutom i ett helt oromantiskt dike?
Och att hon bara blir åtalad för rattonykterhet och inte sexuellt ofredande? Många frågor….
Och att hon bara blir åtalad för rattonykterhet och inte sexuellt ofredande? Många frågor….
Per Gahrton
hade troligen maskrosvin i bilen när det begav sig!
Per Gahrton, miljöpartistisk politiker, har vid flera tillfällen (bl.a. 2008 och 2015) ertappats med rattfylleri och hävdat "eftersupning" – att han druckit alkohol efter en bilolycka, inte före. 2015 dömdes han till två månaders fängelse för grovt rattfylleri efter att tingsrätten förkastat förklaringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hade troligen maskrosvin i bilen när det begav sig!
Logga in
Skapa konto
Per Gahrton, miljöpartistisk politiker, har vid flera tillfällen (bl.a. 2008 och 2015) ertappats med rattfylleri och hävdat "eftersupning" – att han druckit alkohol efter en bilolycka, inte före. 2015 dömdes han till två månaders fängelse för grovt rattfylleri efter att tingsrätten förkastat förklaringen.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 796 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 796 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 733 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 733 inlägg
Givet att hon uppenbarligen hade sprit i bilen och var vid medvetande trots 2,5 promille så är det nog läge för ett besök hos trafikmedicin i relevant län och ett indragande av den högre behörigheten. Även om hon drack efter att hon kraschat med bilen vittnar det om ett patologiskt förhållande till alkohol som inte är förenligt med högre körkortsbehörighet.
RIP Grodan...
RIP Grodan...
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 796 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 796 inlägg
Men det är högst troligen kontrollerat. Poliserna brukar vara rätt ivriga att läsa av dem vid olycka.HasseTeknik skrev:
Men det känns rätt rimligt med 4h väntan om man själv som förare inte ringer SOS. Lätt att glömma sånt när man vill skynda sig att poppa korken på Donpan.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 796 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 796 inlägg
Nu vet jag inte hur nationaliteten är.tommib skrev:
Givet att hon uppenbarligen hade sprit i bilen och var vid medvetande trots 2,5 promille så är det nog läge för ett besök hos trafikmedicin i relevant län och ett indragande av den högre behörigheten. Även om hon drack efter att hon kraschat med bilen vittnar det om ett patologiskt förhållande till alkohol som inte är förenligt med högre körkortsbehörighet.
RIP Grodan...
Men när jag var minderårig köpte vi sprit och öl på lastbils-rastplatsen vid E4an. Var bara att knacka på valfri öststats-reggad lastbil, dom hade alltid sprit med sig.
Med såhär mycket offT är jag skyldig att posta en bild antar jag
Redigerat:
Hittade en skärmdump från 2015:
https://www.byggahus.se/forum/threads/ska-man-fa-skamta-om-politik-i-humorhornan.342552/
Logga in
Skapa konto
https://www.byggahus.se/forum/threads/ska-man-fa-skamta-om-politik-i-humorhornan.342552/