En skämtbild med text där en konversation om en bil och jobb illustreras med ett känt ansikte som ser obekvämt ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
MaKrBr och 6 till
  • Laddar…
Man i sjukhussäng med huvudbandage frågar hur han hamnade där. Sjuksköterska håller bok och förklarar att hans fru ställde fråga om TV och han svarade "damm".
Skapa konto

• Haha
saiter och 3 till
  • Laddar…
En servitris ler mot en man och kvinna som sitter vid ett bord på en restaurang. Texten ovanför bilden skapar en humoristisk situation.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
Kane och 2 till
  • Laddar…
Hittade ett vykort ...
Tre personer i traditionella kläder står framför en hydda, med en figur i trä i mitten som sitter på en stol. Lummig grönska i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
En glad polis i uniform med flera märken på, omgiven av kollegor och folkmassa på bakgrunden, med texten "If you do something you love, it never feels like work".
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
cpalm och 8 till
  • Laddar…
Staty av två muskelfyllda män i kamp, den ena håller den andra upp och ner. Text ovanför statyn relaterar till en kontext kring transkvinnor.
Skapa konto

Tre inlägg med profilbilder diskuterar variationer av att säga "okie dokie," inklusive formellt och kreativt språk.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
JohnBergq och 1 till
  • Laddar…
En kvinna med långt vitt hår ser chockad ut mot en suddig bakgrund. Text ovanför bilden: "ME: I'm 45 but I have the body of a 19yr old...
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 10 till
  • Laddar…
Text på beige bakgrund: "I dag var jag hos psykiatern. Hon ritade 5 får och sa att jag skulle passa dem. Jag ritade ett staket och gick hem. Är det bra?
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Snigla och 3 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
[bild]
Nej, det är inte bra. Vargar kan lätt hoppa över staket. Nästa gång du går till psykiatern bör du ta med dig en anatolisk fårhund.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Nej, det är inte bra. Vargar kan lätt hoppa över staket. Nästa gång du går till psykiatern bör du ta med dig en anatolisk fårhund.
Hur högt kan en varg hoppa? 🤔

stigen stigen skrev:
Beror på, lastad eller olastad? 😀

• Haha
Testarn och 4 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Olika källor på nätet anger vitt skilda uppgifter; man kan hitta allt från 1,5 meter till 4 meter. Regeringen i Skottland - som man väl ändå får anse som en seriös uppgiftskälla, jämfört med diverse AI-flanar - har gett följande rekommendation till den som ska hålla vargar i inhägnader:

"For outdoor enclosures, a heavy gauge chain-link fence at least 2.5m high is recommended. If the enclosure does not have a roof, then there should be an inward sloping overhang at a 45° angle of at least 0.7m. There should also be skirting of at least 1m buried inside the enclosure at right angles to the fencing to prevent tunnelling if the enclosure does not have a concrete floor. "

Detta ger en total stakethöjd, inklusive den inåtlutande översta delen, på 3 meter. Därav kan man anta att ingen varg ska kunna hoppa mer än 3 meter i vertikalled. Hur stor säkerhetsmarginal man har tagit till vet jag inte. Men nog tror jag att det kan finnas vargar som klarar 2 meter.

Fårhunden är en bättre lösning under alla förhållanden.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
P Pin skrev:
[bild]
Min chatGPT är smartare än din 😉😆

En konversation med en AI där användaren frågar om de ska gå eller köra 100 meter till biltvätten, rekommenderas att köra.
Skapa konto

Kapsyl Kapsyl skrev:
Beror på, lastad eller olastad? 😀
Är det en Europeisk eller Afrikansk varg..??🤔

• Haha
  • Gilla
Testarn och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.