9 946 894 läst ·
46 606 svar
9947k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Fyra grupper av tre klockor vardera som visar samma, om man vill, men formuleringen är tragisk.
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Nej, men båda kan länkas till den analoga klockan. Tragiska formuleringar, som sagt.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Vi hade kvartssamtal med läraren för ett par veckor sedan.A ajn82 skrev:Nej, men en tredjeklass där läraren inte ser problemet med frågan.. nästan varje vecka någon uppgift som är fel, och "men vi menar så här", konstigt att de inte kan klara av att formulera uppgiften korret då. Men det här är centralt framtagna uppgifter inköpta av ett externt företag, så det är inte den enskilde lärarens som är problemet heller (utan i det här fallet faktiskt över lag är väldigt bra)
De fick vi på oss att vi måste träna våran dotter på få färre och färst för hon visste
Inte vad färst betyder 7 år gammal. Tänkte det är väl därför hon går i skolan.
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Då är vi 2 tyvärr. Inget ord som vi direkt använder hemma.Rostig_9000i_-88 skrev:
Men det ligger som grund för att utvärdera barns kunskaper fick vi besked om,
Åter till humorn
Nu är ju jag gift med en kvinna som gått på vattnet...
Min hustru har det sämsta lokalsinne som existerar, dessutom lägger hon absolut inget av omgivningen på minnet.
Vid ett av otaliga tillfällen får jag ett vanligt samtal som för en gångs skull inte börjar med "var är jag?".
Den här gången så är hon vid Flaten i Sthlm, men hittar inte bilen.
Hon lyckas beskriva vart hon parkerat och hur hon gått till sin nuvarande position. Jag blir stum av förundran och ber henne upprepa vägen. Sen så konstaterar jag att hon är den andra personen i historien som gått på vattnet, för enligt hennes beskrivning så har hon gått tvärs över Flaten sjön.
Min hustru har det sämsta lokalsinne som existerar, dessutom lägger hon absolut inget av omgivningen på minnet.
Vid ett av otaliga tillfällen får jag ett vanligt samtal som för en gångs skull inte börjar med "var är jag?".
Hon lyckas beskriva vart hon parkerat och hur hon gått till sin nuvarande position. Jag blir stum av förundran och ber henne upprepa vägen. Sen så konstaterar jag att hon är den andra personen i historien som gått på vattnet, för enligt hennes beskrivning så har hon gått tvärs över Flaten sjön.
iPhonen har detta, platsen sparas per automatik.L lat skrev:Nu är ju jag gift med en kvinna som gått på vattnet...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har aktiverat det för frun av samma anledning, framför allt när hon drar till skogen med hunden så hon alltid kan hitta tillbaka.