A ajn82 skrev:
Tragikomiska ögonblick varje gång man ska kolla på barnens matte läxor.. 😭[bild]
Alldeles borsett från att det inte finns tre klockor som visar samma tid... 😁

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fyra grupper av tre klockor vardera som visar samma, om man vill, men formuleringen är tragisk.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Fyra grupper av tre klockor vardera som visar samma, om man vill, men formuleringen är tragisk.
0430 och 1630 är inte samma tid...

Nej, men båda kan länkas till den analoga klockan. Tragiska formuleringar, som sagt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
H
A ajn82 skrev:
Nej, men en tredjeklass där läraren inte ser problemet med frågan.. nästan varje vecka någon uppgift som är fel, och "men vi menar så här", konstigt att de inte kan klara av att formulera uppgiften korret då. Men det här är centralt framtagna uppgifter inköpta av ett externt företag, så det är inte den enskilde lärarens som är problemet heller (utan i det här fallet faktiskt över lag är väldigt bra)
Vi hade kvartssamtal med läraren för ett par veckor sedan.
De fick vi på oss att vi måste träna våran dotter på få färre och färst för hon visste
Inte vad färst betyder 7 år gammal. Tänkte det är väl därför hon går i skolan.

• Gilla
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Vi hade kvartssamtal med läraren för ett par veckor sedan.
De fick vi på oss att vi måste träna våran dotter på få färre och färst för hon visste
Inte vad färst betyder 7 år gammal. Tänkte det är väl därför hon går i skolan.
Jag är 47 och har fan aldrig hört ordet färst...

• Gilla
  • Haha
Riedern och 8 till
  • Laddar…
H
Rostig_9000i_-88 Rostig_9000i_-88 skrev:
Jag är 47 och har fan aldrig hört ordet färst...
Då är vi 2 tyvärr. Inget ord som vi direkt använder hemma.
Men det ligger som grund för att utvärdera barns kunskaper fick vi besked om,

Åter till humorn

• Textskämt om en mamma, dotter och en doktor där dottern är gravid och doktor väntar på ett mirakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
maglin och 12 till
  • Laddar…
Nu är ju jag gift med en kvinna som gått på vattnet...

Min hustru har det sämsta lokalsinne som existerar, dessutom lägger hon absolut inget av omgivningen på minnet.

Vid ett av otaliga tillfällen får jag ett vanligt samtal som för en gångs skull inte börjar med "var är jag?".

Den här gången så är hon vid Flaten i Sthlm, men hittar inte bilen.
Hon lyckas beskriva vart hon parkerat och hur hon gått till sin nuvarande position. Jag blir stum av förundran och ber henne upprepa vägen. Sen så konstaterar jag att hon är den andra personen i historien som gått på vattnet, för enligt hennes beskrivning så har hon gått tvärs över Flaten sjön.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Det var ju tur att isen höll

• Haha
  • Gilla
Ring och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Nu är ju jag gift med en kvinna som gått på vattnet...

Min hustru har det sämsta lokalsinne som existerar, dessutom lägger hon absolut inget av omgivningen på minnet.

Vid ett av otaliga tillfällen får jag ett vanligt samtal som för en gångs skull inte börjar med "var är jag?".

Den här gången så är hon vid Flaten i Sthlm, men hittar inte bilen.
Hon lyckas beskriva vart hon parkerat och hur hon gått till sin nuvarande position. Jag blir stum av förundran och ber henne upprepa vägen. Sen så konstaterar jag att hon är den andra personen i historien som gått på vattnet, för enligt hennes beskrivning så har hon gått tvärs över Flaten sjön.
iPhonen har detta, platsen sparas per automatik.

iPhone-inställning för att visa parkerad plats aktiverad, möjliggör spårning av bilens position via Bluetooth eller CarPlay.
Skapa konto

Har aktiverat det för frun av samma anledning, framför allt när hon drar till skogen med hunden så hon alltid kan hitta tillbaka.

Eller så har man en bil med GPS. Det har varit bra för mig att ha när kvinnor lånat bilen och sedan inte hittar den...

S sjoelund skrev:
Eller så har man en bil med GPS. Det har varit bra för mig att ha när kvinnor lånat bilen och sedan inte hittar den...
Det är inte ett kvinnligt problem, är själv helt igenom man och hittar ofta inte tillbaka till bilen. Frun däremot har ett gudomligt lokalsinne

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det var ju tur att isen höll
I Juli...

L lat skrev:
I Juli...
Då var det ännu mer tur att isen höll.

• Haha
  • Gilla
MrDizzy och 3 till
  • Laddar…
Före- och efterbild av en kvinna som klippt av 30 tum långt rött hår för att donera till peruktillverkning för barn med cancer.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Paulina123 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.