j.f.s
Grön bakgrund med texten: "Att leva med hund är att hänga, se varandra bajsa och fundera på vad den andra har i sin mun.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
4774 och 12 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
.
Det är alltså bara mannen som använder sitt huvud/sina huvuden?

En man och en kvinna i konversation med humoristiska textbubblor ovanför dem.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
4774 och 11 till
  • Laddar…
Var väl inte menat som humor, men passar väl bäst här
Demonstranter utanför stadshuset med en skylt med texten "Yes to Power No to Pylons" och en bild av en överkryssad elstolpe.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
[bild]
De borde förorda Teslas trådlösa elnät så har de ju ett alternativ till stolparna!

• Älska
Fotografen
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
[bild]
Kanke inte ett skämt om de vill ha nedgrävda ledningar, det är många som vill stormsäkra distributionen Artikel om Eons arbete med att vädersäkra elledningar, beskriver ledningars nedgrävning och isolering för att motstå stormar och fallande träd.
Skapa konto

• Gilla
Lynghaug och 2 till
  • Laddar…
H
M Myckling skrev:
Det är alltså bara mannen som använder sitt huvud/sina huvuden?
Ja fast rart att det ena huvudet kanske skulle vara med rött än det andra för brukar väl bara vara blod till 1 st

DennisCA DennisCA skrev:
Krävs röd ring.

För det är väl inte grabbskrockande "hö hö fruntimmer vill ha el men inte högspänningsstolpar hö hö"

När det är rätt uppenbart att inte så många vill ha det över huset utan föredrar nedgrävt?

Drivisen Drivisen skrev:
Kanke inte ett skämt om de vill ha nedgrävda ledningar, det är många som vill stormsäkra distributionen[bild]
Jag undrar hur de räknar. 2% av 15000 km är 300 km. Om de har 330 mil kvar är det ju 78 % som är säkrat.

• Gilla
TorbjornEd
  • Laddar…
O [old rusty] skrev:
Krävs röd ring.

För det är väl inte grabbskrockande "hö hö fruntimmer vill ha el men inte högspänningsstolpar hö hö"

När det är rätt uppenbart att inte så många vill ha det över huset utan föredrar nedgrävt?
Mer grabbskrockande att folk i allmänhet tror att det går att gräva ned all elinfrastruktur. Jag tror inte att det finns någon skillnad mellan könen i dumhet, det är jämlikt fördelat. Jag borde veta som ju själv i många fall är drabbad....

• Gilla
Foliehatten3
  • Laddar…
R Ring skrev:
Mer grabbskrockande att folk i allmänhet tror att det går att gräva ned all elinfrastruktur. Jag tror inte att det finns någon skillnad mellan könen i dumhet, det är jämlikt fördelat. Jag borde veta som ju själv i många fall är drabbad....
vad går inte att gräva ned? Kärnkraftverk går att bygga under jord, vattenkraft likaså, sålämge det finns fallhöjd kvar att leda ut vattnet, HVDC går att lägga i vatten så det borde gå även i mark, transformatorstationer kan byggas i bergrum. Men du kanske menade gräva ned i lös jord.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
R Ring skrev:
Mer grabbskrockande att folk i allmänhet tror att det går att gräva ned all elinfrastruktur.
Då var du så pass insatt att du vet att det inte var möjligt med andra alternativ i detta fallet?
För vanligtvis är ju början på sånt här en tjänsteman som suttit med minimibudget och en linjal och bara ritat ut en linje på kartan.
Sen får civilsamhället protestera efter bästa förmåga.

• Gilla
Karrock
  • Laddar…
Nå jag tyckte det var roligt...

• Gilla
Bagar´n
  • Laddar…
Utsättaren Utsättaren skrev:
Jag undrar hur de räknar. 2% av 15000 km är 300 km. Om de har 330 mil kvar är det ju 78 % som är säkrat.
Det kan ju vara antalet ledningar de räknat 😀

Bronken
Utsättaren Utsättaren skrev:
Jag undrar hur de räknar. 2%
Det var Mats Andersson som fintade bort reporten genom att säga km vs mil.
330/15000 = ca 2%.
Eller ... ja han fintade sig själv också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.